دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا، در گفت و گوی اختصایی با العربیه، اظهار داشت که توافق هسته ای، به معنی ایستادن در کنار ایران نیست. او تاکید کرد که رسیدن به توافق هسته ای بسیار بهتر از نرسیدن است.
کامرون تاکید کرد که این توافق تاریخی، ایران را از توسعه سلاح هسته ای و منطقه را از مسابقه تسلیحاتی دور نگه داشت.» به گفته نخست وزیر بریتانیا، «این توافق بسیار بهتر از گزینه های دیگر است. به نظر من، توافق نکردن، ایران را دارای سلاح هسته ای خواهد کرد.»
نخست وزیر بریتانیا، اظهار داشت که گام بعدی در برابر ایران، شرکت دادن این کشور برای حل مسائل منطقه است و نه بی ثبات کردن آن.
او گفت:« آنچه که از گفت و گوها به دست آوردیم، به معنی این است که ایران از سلاح هسته ای دور شده است، نه تنها برای 10 سال، بلکه باید برای همیشه باشد، به نظرم این توافق هم برای جهان و هم برای منطقه خوب است، اما نباید از برخی چیزهایی که انجام می دهند، چشم پوشی کنیم، ما از آنها خواهیم خواست دست از اینگونه اعمال بردارند.»
وی بیان داشت:« پیام ما به همپیمانانمان در خلیج این است که بریتانیا در کنار شماست، و از توانمند شدن نیروی دفاعی این کشورها حمایت می کنیم، ما ساده نیستیم، و می دانیم که رژیم ایران، از گروههای تروریستی حمایت و کمک مالی می کند. ما اعلام می کنیم که گام نخست دور کردن ایران از دست یابی به سلاح هسته ای بود و گام بعدی شرکت دادن مستقیم این کشور برای حل مسائل منطقه است. تلاش خواهیم کرد تا رفتار ایران را در منطقه تغییر دهیم».
نخست وزیر بریتانیا افزود:« واضح بگویم، این توافق به معنی این نیست که بریتانیا با ایران است، با امضای توافق توافق بریتانیا به همراه دوستانمان از جمله آمریکا فرانسه، آلمان، روسیه و چین، از توسعه سلاح هسته ای توسط ایران جلوگیری کردیم، و این برای منطقه و جهان خوب است و به معنی کنار ایران ایستادن نیست.»
به گفته کامرون:« ما در مقابل ایران در رابطه با حمایت از گروههای توریستی و بی ثبات کردن کشورهای منطقه از جمله حمایت آن از بشار اسد به شدت خواهیم ایستاد، ما بر این بارویم که بشار اسد، مشروعیت خود را از دست داده و شرایط را برای توسعه کنترل مناطق توسط داعش، فراهم کرده است.