کل نماهای صفحه

۱۹ آذر ۱۳۹۴

اعترافهای ناگزیر در رابطه با دانشجویان



یکی از محورهای سخنرانی رفسنجانی در روز 15آذر،  روز دانشجو  بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی با اشاره به این روز و فلسفه نامگذاری آن، دجالگرانه گفت: «... نقش جوانان دانشجو... به‌عنوان پیشتازان مبارزه و بسیج کننده افکار عمومی برجسته است». او مدعی شد که به «پاک بودن ذهن و زبان دانشجویان» اعتقاد دارد و همچنین به تأثیرگذاری آنان در جامعه و افزود: ... اولاً استبداد و استعمار از حضور آگاهانه دانشجویان در جامعه می‌ترسند و برای بقای حکومت ظالمانه خویش، ابایی ندارند که آنها را بگیرند و ببندند و حتی بکشند و ثانیاً جوانان دانشجوی ایران در آن مقطع و مقاطع پس از آن نشان دادند و ثابت کردند که در راه رسیدن به آرمانهای اسلامی و ایرانی، از مرگ نمی‌ترسند.

 در اظهارات رفسنجانی نکات خیلی مهمی هست. اول این‌که به نقش و جایگاه دانشجویان در  انقلاب ضدسلطنتی  اعتراف کرده است.

 دوم این‌که به پاک بودن و تأثیرگذاری دانشجویان در جامعه اذعان نموده است

 سومین نکته این‌که از حضور آگاهانه دانشجویان در جامعه می‌ترسند، دانشجویانی که به رویارویی با استبداد و استعمار می‌پردازند

 و در نهایت چهارمین نکته این‌که دانشجویان در راه رسیدن به آرمانهاشان از مرگ نمی‌ترسند.

 معنای این اعترافها رفسنجانی چیست؟ و چرا در این مقطع زمانی به این موضوعات می‌پردازد؟!

 با دقت بیشتر در بخش دیگری از حرفهای رفسنجانی پاسخ به این سؤالات روشن می‌شود

رفسنجانی در ادامه صحبت‌هاش به‌خاطره‌ای از شاه و دادن گزارش غلط به او اشاره می‌کند و در قسمت دیگری از حرفهایش به نمایش انتخابات پیش روی رژیم می‌پردازد و می‌گوید «شرط پیروزی سیاسی مردم... حضور در انتخابات است و همیشه این‌گونه بود که وقتی حضور مردم پرشور و گسترده باشد، تندروها شکست می‌خورند و منزوی می‌شند».

 اعترافها ناگزیر رفسنجانی به نقش و جایگاه دانشجویان در راستای جنگ و دعوای باندی برای انتخابات است. رفسنجانی که چند روز پیش حضور خودش در انتخابات را اعلام کرده تلاش می‌کند با استفاده از جو ضد خامنه‌ای در دانشگاهها، به او هشدار بدهد که این بار هم مثل همان زمان شاه، ممکن است دانشجویان به صحنه بیایند و با کمک آنهایی که رژیم از آنها خیلی می‌ترسد (یعنی مجاهدین) کل نظام جارو بشود. می‌خواهد به خامنه‌ای هشدار بدهد که اگر به‌فکر حفظ نظام هست، مجبوراست و باید که به رفسنجانی تن بدهد والا کل نظام در تهدید است.

 این روزها جنگ و دعوای باندهای نظام بر سر دانشگاه بالا گرفته و هر کدام می‌خواهند دانشگاه را به نفع خود مصادره کنند اما واقعیت دانشجو و دانشگاه چیست؟ واقعیت آنها را می‌شود در آنچه در 16آذر اتفاق افتاد دید، آن هم به‌رغم همه فشارها و موانع امنیتی.

 واقعیت این است که دانشگاه هم‌چنان سنگر آزادی است و همان‌طور که رفسنجانی هم اعتراف کرده، دانشجویان ایرانی برای رسیدن به آرمانهای خود، از مرگ نمی‌ترسند. چیزی که تمامی سردمداران نظام را به فکر فرو برده تا نسبت به پیش اومدن قیامی فراتر از قیام 88 به همدیگر هشدار بدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر