کل نماهای صفحه

۱۴ آذر ۱۳۹۴

تاکید فرانسه بر لزوم انتشار گزارش کامل آژانس درباره برنامه اتمی رژیم آخوندی


لینک به منبع
در آستانه برگزاری اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فرانسه، خواستار انتشار «گزارش کامل» آژانس و ارائه «همه اطلاعات» از برنامه اتمی گذشته رژیم ایران شد. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت، ما انتظار داریم آژانس همه جزئیات ضروری تمامی اطلاعاتی را که در اختیار دارد، ارائه بدهد.
خبرگزاری رویتر گزارش داد: اگر یکی از اعضای شورای حکام، از جمله فرانسه، از گزارش آژانس درباره پی.‌ام.‌دی یا ابعاد نظامی احتمالی برنامه اتمی رژیم ایران ابراز نارضایتی کند، ممکن است آغاز اجرایی شدن توافق نهایی هسته‌ای رژیم ایران و قدرت‌های جهانی با تعویق جدی روبه‌رو شود.
این خبرگزاری یادآوری کرد: فرانسه پیشتر نیز در دوره‌ای از مذاکرات طولانی هسته‌ای با رژیم ایران، مواضع سخت‌گیرانه‌تری را در مقایسه با سایر مذاکره‌کنندگان نشان می داد.
خبرگزاری رویتر خاطرنشان کرد: گزارش چهار سال پیش آژانس با مطرح کردن ۱۲ سؤال و ابهام، این احتمال را طرح کرده بود که فعالیت اتمی رژیم ایران در گذشته در راستای دستیابی به بمب اتمی بوده‌است.
پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع درباره گزارش اخیر یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با سرخوردگی گفت: اگر پرونده پی‌.ام.‌دی بسته نشود، نمی‌توانیم حرکت ترسیم‌شده در مذاکرات را انجام دهیم.
پاسدار علی لاریجانی در عین حال، بر حیاتی بودن اجرای برجام برای سرنوشت رژیم تأکید کرد. وی گفت: از نظر اهمیت برای سرنوشت کشور، موضوع برجام بود که دولت 3 سال روی آن کار کرده بود و چالش‌هایی هم در این زمینه وجود داشت ”.
وی افزود: چالش مهم برای نظام اقتصاد است و مهم‌ترین مشکل امروز ما رکود است. در برخی بخش‌های تولیدی ۳۰ درصد ظرفیت بیشتر فعال نیست... مشکل بیکاری وجود دارد، این موضوع هم با بزک کردن قابل حل نیست.
یک روزنامه وابسته به رفسنجانی به نام آرمان خواهان ادامه مذاکره برای حل مسأله پی.ام.دی شد و نوشت: اگر (نظام) واقعاً خواهان د‌وام برجام است، شاید‌ بهتر باشد به تلاشهای بیشتر در این مورد ادامه داده و رایزنی و مذاکرات با تمامی طرفهای مذاکره و حتی آژانس را در دستور کار قرار دهد تا دیگر هیچ بهانه‌یی در دست آنها به وجود نیاید‌.
از سوی دیگر، نیروی تروریستی قدس در خبرگزاری خود نوشت: آن نکاتی که در نامه خامنه‌ای قید شده بود تا به حال سه مورد آن فعلاً محقق نشده. طرف غربی احساسش این است که تحریم‌ها جواب داده و سیاست مثبتی بوده و نظام را پای میز مذاکره نشانده است. از این جهت به راحتی دست از موضوع تحریم بر نخواهند داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر