کل نماهای صفحه

۲۴ آذر ۱۳۹۴

تلاش مذبوحانه رفسنجانی برای نجات نظام ازهم‌گسیخته ولایت‌فقیه و احیای موقعیت خود

تلاش مذبوحانه رفسنجانی برای نجات نظام ازهم‌گسیخته ولایت‌فقیه و احیای موقعیت خود

 


موقعیت متزلزل خامنه‌ای به خاطر عقب‌نشینی ناگزیر از بمب اتمی و شکست‌های پی‌درپی در سوریه
هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام آخوندی روز یکشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) در اظهاراتی که از اوج‌گیری مخاصمات درونی رژیم خبر می‌دهد، در یک تهاجم جدید به باند رقیب از تشکیل گروهی برای پیدا کردن ولی‌فقیه بعدی خبر داد و بار دیگر بر ضرورت شورایی بودن ولایت‌فقیه تأکید کرد.
او که با خبرگزاری حکومتی کار ایران (ایلنا) مصاحبه می‌کرد گفت: «‌اصل کار خبرگان تعیین رهبری است که انجام دادند...حالا هر وقتی‌که بنا شد رهبری عوض شود یا نباشد و کس دیگری بیاید، دوباره باید کار عمده‌ای انجام دهند. البته دارند آماده می‌شوند و مطالعه می‌کنند و گروهی را گذاشتند که دارند افراد را بررسی می‌کنند تا آن‌هایی را که صلاحیت‌دارند که اگر بعداً حوادثی پیش آمد، بتوانند برای رأی‌گیری مطرح کنند». او در قسمت دیگری از سخنانش گفت: «در قانون اساسی، رهبری را از اول شورایی نوشتند. نظر من هم شورایی بود، ولی وقتی خبرگان این‌گونه تصویب کرد، [گفتم] تسلیم هستیم».
وی با اشاره به فشارهای باند خامنه‌ای علیه خودش آن‌ها را عاری از «نزاکت دیپلماتیک» خواند و گفت: «فشار این‌ها روی من هیچ تأثیری ندارد و مثل کلاغ‌هایی هستند که از روی درخت‌ها می‌پرند». وی گفت این اعمال فشارها ریشه در نهادهای قدرت دارند و افزود: «یک عده در مجلس با استفاده از تریبون باز آنجا تندروی را اشاعه می‌دهند و متأسفانه بعضی از نهادهای کشور هم کم‌وبیش با آن‌ها همکاری می‌کنند. صداوسیما هم تندروی‌های آن‌ها را پخش می‌کند که تشویق می‌شوند...این شیوه‌ به نفع کشور، انقلاب و اسلام نیست».
اظهارات جدید و بی‌سابقه رفسنجانی به دنبال شکست‌های مکرر رژیم در یک سال گذشته و ضربات مهلکی است که هژمونی و سلطه خامنه‌ای را در درون رژیم به‌شدت مخدوش و تمامیت نظام ولایت‌فقیه را به خطر انداخته است. عقب‌نشینی ناگزیر از ساختن بمب اتمی و تن دادن به توافق اتمی، ضربات پی‌درپی و تلفات روزافزون در سوریه و تشکیل ائتلاف عربی و ناکامی در تسلط بر یمن و دریای سرخ و باب المندب از آن جمله‌اند.



رفسنجانی در این شرایط مذبوحانه تلاش می‌کند از یک‌سو نظام ازهم‌گسیخته آخوندی را با ولایت‌فقیه شورایی و جستجو برای ولی‌فقیه بعدی نجات دهد و از سوی دیگر با خامنه‌ای تصفیه‌حساب کرده و موقعیت ازدست‌رفته خود را احیا کند. اما ولایت‌فقیه قبایی است که به قامت خامنه‌ای دوخته‌شده و با حذف خامنه‌ای تمامیت رژیم متزلزل می‌شود. این رژیم بیش از هر زمان دیگر آسیب‌پذیر است و اگر در قبال طرح‌های شومش در منطقه ایستادگی شود به‌سرعت در هم خواهد شکست.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۴ (۱۴ دسامبر ۲۰۱۵)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر