کل نماهای صفحه

۱۹ آذر ۱۳۹۴

پارسهای خوابیده سرکرده سپاه پاسداران - سرنوشت اسلام و جهان در غرب آسیا رقم می‌خورد

فرمانده سپاه: سرنوشت اسلام و جهان در غرب آسیا رقم می‌خورد

او خوب میداندکه او وخامنه ای هیچ توانی برای اداره چند بسیجی را هم ندارند اگر داشتند قاسم سلیمانی وهمدانی اینجوری شکار نمیشدند

از دویچه وله بخوانید

سرلشگر محمد علی جعفری در یک سخنرانی در خوزستان عنوان کرده که نیروهای جمهوری اسلامی هزاران کیلومتر دورتر در حال دفاع هستند و آمریکا دیگر توان رویارویی با کشورهای مسلمان را ندارد.


سرلشگر محمدعلی جعفری در اهواز و در جمع خانواده‌های نیروهای موسوم به "مدافعان حرم" به اهمیت استراتژیک غرب آسیا پرداخت و "برداشته شدن مرزهای کشورهای محور مقاومت برای رسیدن به وحدت اسلامی به همراه اتصال قلبی با دیگر کشورها" را قابل توجه دانست.
فرمانده سپاه اذعان کرد که سپاهیان و نظامیان ایران امروزه هزاران کیلومتر آن طرف‌تر در حال دفاع هستند و گفت: «ماهیت جنگ یکی است و باید ابعاد این جنگ و توطئه را بشناسیم.»
او افزود: «خدا می‌داند اگر ما یگانی از بسیجیان خود را که آماده جنگ هستند به جبهه مقاومت اعزام کنیم چه اتفاقی می‌افتد.»
فرمانده سپاه پاسداران ایران با این سخنان، استراتژی جمهوری اسلامی در جنگ داخلی سوریه را روشن کرده است. جمهوری اسلامی، سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان را به عنوان محور مقاومت در منطقه معرفی می‌کند.
بیشتر بخوانید: ولایتی: اسد خط قرمز جمهوری اسلامی است
چند روز پیش‌تر، علی‌اکبر ولایتی، مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای در امور بین‌المللی در گفت‌وگویی تلویزیونی عنوان کرده بود که جنگ سوریه یک "جنگ کوچک بین‌المللی» است. ولایتی یادآوری کرد که بشار اسد خط قرمز جمهوری اسلامی است و افزود: «اگر کمک جمهوری اسلامی ایران به دولت سوریه نبود، این دولت ساقط شده بود.»
نیروهای شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران "سپاه قدس" که در درگیری‌های سوریه یا عراق مشارکت دارند، "مدافعان حرم" نامیده می‌شوند. جمهوری اسلامی تا کنون از پذیرش این نکته که نیروهای نظامی‌اش به طور مستقیم در جنگ داخلی سوریه مشارکت دارند، سر باز زده و حضور بسیجیان و کادرها و رزمندگان سپاه قدس را به امور مستشاری محدود می‌داند. با این همه، اخبار مربوط به کشته شدن نیروهای ایرانی حاضر در سوریه کتمان نمی‌شود. در ماه آبان شمار این افراد به ۵۰ نفر رسیده بود.
در میان بسیجیان و سپاهیانی که تا کنون در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند، حسین همدانی عالی‌ترین مقام بوده که تشکیل نیرویی شبیه بسیج در سوریه و سرکوب جنبش اعتراضی سال ۸۸ را در کارنامه خود دارد. فرماندهی شاخه برون مرزی سپاه پاسداران بر عهده قاسم سلیمانی است که نامش در فهرست تحریم‌های آمریکا به چشم می‌خورد.
بیشتر بخوانید: "حضور" قاسم سلیمانی در سوریه همزمان با تدارک عملیات حلب
قاسم سلیمانی نیز در ۲۵ شهریور در جمع فرماندهان سپاه گفته بود غرب آسیا جایی است که آمریکا در آن دچار آسیب جدی و اساسی شده است. او افزوده بود که در شرایط کنونی، سیاست آمریکا به بازیافت قدرت خود در منطقه تبدیل شده و "شاید یکی از دلایل اصرار به توافق با جمهوری اسلامی این موضوع باشد. "
حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران هم در ماه آبان گفته بود که همه جنگ‌های تاریخ معاصر در مناطق اسلامی راه‌اندازی می‌شوند و در همه این جنگ‌ها آمریکا و متحدان آن در یک سوی ماجرا و ایران اسلامی و متحدانش در سوی دیگر ایستاده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر