کل نماهای صفحه

۲۴ آذر ۱۳۹۴

خامنه ای تمام عیار زیر علامت سئوال است بعد ازجام زهراتمی خامنه ای در سراشیبی بی اعتمادی بیشتری قرار گرفته است

       بحث و جدل در ایران در مورد نظارت بر عملکرد رهبر

لاریجانی: سخنان رفسنجانی درمورد خامنه ای سند حقوقی ندارد
حسین جابری انصاری سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس هفتگی وزارت در تهران و علی خامنه ای در گوشه تصویر – عکس از خبرگزاری فرانسه
حسین جابری انصاری سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس هفتگی وزارت در تهران و علی خامنه ای در گوشه تصویر – عکس از خبرگزاری فرانسه
روز گذشته پس از اظهارات بی سابقه علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور پیشین ایران درباره ضرورت نظارت مجلس خبرگان رهبری بر عملکرد علی خامنه ای رهبر ایران، و همچنین وجود کمیته ای برای مطالعه کاندیدهای احتمالی برای پست رهبری، موجب بحث و جدل در ایران شد.
صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، که مستقیماً زیر نظر رهبری است، با انتقاد از اظهارات رفسنجانی گفت: «این اظهارات بدون سند قانونی است». وی افزود: «بعضی ها می خواهند مجلس خبرگان رهبری بر رهبر نظارت کند. اینان در حقیقت خواسته ها و آرمان های غیر قانونی خود را بیان می کنند».

از سوی دیگر رضا حقیقت نژاد، کارشناس امور داخلی ایران، به «الشرق الأوسط» گفت: « اظهارات رفسنجانی در خصوص ضرورت نظارت بر عملکرد رهبر، و واکنش سریع از سوی صادق لاریجانی به این اظهارات، باعث ایجاد دو جناح سیاسی شد که برای انتخابات مجلس خبرگان که قرار است در ماه فوریه (بهمن ماه) برگزار شود، رقابت کنند، و این درست همان چیزی است که رفسنجانی می خواهد».
الشرق پارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر