کل نماهای صفحه

۱۴ آذر ۱۳۹۴

گزارش آژانس نشان میدهد افشاگری 2003 مقاومت ضربه کاری به پروژه دستیابی رژیم به بمب اتمی

لینک به منبع


گزارش آژانس حاكي از عدم همكاري رژيم و نقض آشكار برجام است
آژانس تأیید مي كند پروژه تسليحات اتمي آخوندها حداقل تا 2009 ادامه داشته است
گزارش نشان مي دهد افشاگري سال 2003 مقاومت ضربه كاري به پروژه دستيابي رژیم به بمب اتمی بوده است
گزارش سرفصلي آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره «وجوه احتمالي نظامي برنامه هسته یي» رژيم آخوندي، به وضوح مبين عدم همكاري رژيم با آژانس و نقض آشكار برجام است.
گزارش 16 صفحه یی آژانس بعد از بررسي تك تك 12 موضوع مورد تحقيق، تصريح مي كند كه «ارزيابي آژانس اين است كه طيفي از فعاليتها مرتبط با توليد يك بمب اتمي در ايران قبل از پايان سال 2003 به عنوان يك تلاش هماهنگ در جريان بود و برخي فعاليتها هم بعد از سال 2003 ادامه يافت» و اينكه فعاليتهاي رژيم در اين زمينه حداقل تا ساعت 2009 ادامه يافته است.
سال 2003 كه به عنوان سرفصلي در تغيير دستگاه رژيم براي دستيابي به بمب اتمي مورد اشاره قرار گرفته است معطوف به افشاي سايت شيان لويزان توسط مقاومت ايران در مه 2003 است. اين سايت زیر عنوان «مركز تحقيقات فيزيك» مقر اصلي و مركز اعصاب متمركز رژيم براي دستيابي به سلاح هستهیی بود. با افشای این سایت، رژيم مجبور به جمع كردن آن و پراكنده كردن اين دستگاه شد و اكنون بيش از پيش سنگینی این ضربه به تلاش سيستماتيك آخوندها براي دستيابي به بمب هسته یی آشکار می گردد.
 به رغم تمام كارشكني ها و عدم همكاريهاي رژيم و نقض تعهداتی که نسبت به نقشه مسير امضا شده با آژانس در ژویيه 2015 داشته، این گزارش در چندين مورد از جمله چاشنیهای سیم پل انفجاریEBW ، يا چشمه نوتروني فريبكاريهاي رژيم را رد كرده است. بنا بر گزارش توضيحات رژيم در اين زمينه بعضاً متناقض يا ناهمخوان بوده اند. گزارش تصريح مي كند كه «چاشنيهاي EBW كه توسط ايران درست شده اند ويژگيهاي مورد نياز براي استفاده در يك بمب اتمي را دارا هستند» و «تکنولوژی MPI در ایران دارای ویژگیهای مرتبط با دستگاه انفجاری هسته يی است».
گزارش توضيحات رژيم در مورد استفاده از پارچين براي «ذخيره كردن مواد شيميايي براي توليد مواد منفجره» را رد كرده و تصريح مي كند كه «اطلاعات در دسترس آژانس در رابطه با آزمايش هيدوروديناميك نشان مي‌دهد كه ايران يك سيلندر بزرگ ساخته و آن را در سال 2000 در مجتمع نظامي پارچين نصب نمود. ساير اطلاعات مبين اين است كه مختصات اين سيلندر با مختصات يك محفظه انفجاري كه در انتشارات يك متخصص خارجي آمده بود همخوان است. اطلاعات در دست آژانس از جمله نتايج آزمايشهاي نمونه هاي برداشته شده از محل و تصاوير ماهواره یی استدلالهاي ايران را در مورد اهداف اين ساختمان تأييد نمي كند».
اين گزارش مهر باطلي بر دعاوي رژيم مبني بر ماهيت صلح آميز برنامه هسته یی اش و فتواي پوشالي خامنه اي مبني بر حرام بودن بمب اتمي مي زند.
گزارش آژانس مبني بر تلاش سيستماتيك ملايان براي به دست آوردن بمب اتمي در حالي است كه رژيم در طي ساليان، به طور مستمر براي از بين بردن اسناد و مدارك فعاليتهاي مخفي خود براي دستيابي به سلاح هسته یی تلاش كرده است و اگر طرف حسابهاي بين المللي با اقدامهای غيرقانوني رژيم با قاطعیت برخورد مي‌كردند، مطمئنأ ابعاد بيشتري از اين برنامه افشا مي شد و آژانس موارد بسيار بيشتري از تلاشهاي رژيم براي دستيابي به بمب اتم را فاش مي كرد.
بنا بر اطلاعات موثقي كه شبكه سازمان مجاهدين خلق ايران از داخل ايران به دست آورد و در روز اول دسامبر افشا نمود رژیم آخوندی همزمان با تحقیقات آژانس برای تهیه گزارش، يك كميته مخفي براي تدوين پاسخ به خواستها و سئوالات آژانس ايجاد نمود. افراد كليدي اين كميته از مقامات عاليرتبه سپاه پاسداران و وزارت دفاع بودند. اين افراد از جمله كساني هستند كه طي ساليان گذشته همواره از نزديك در پروژه هاي اتمي رژيم درگير بوده اند. مأموریت این کمیته این بود که با توجه به اشرافي كه به جنبه هاي نظامي برنامه اتمی رژیم دارند، در پاسخ به آژانس با ايجاد سناريوهاي ضروري دال بر استفاده غير نظامي، اهداف رژیم برای دستیابی به بمب اتمی را لاپوشانی کنند. محسن فخري زاده، كليدي ترين فرد برنامه تسليحات هسته یی رژيم که از اعضای این کمیته است، پاسخها را نهايي كرده و در اختيار امور پادمان سازمان انرژي اتمي، ارگاني كه به طور رسمي پاسخگوي بازرسان آژانس در ايران است مي داد كه به آژانس بدهد.
 گزارش اخیر آژانس به خوبي مبين اين واقعيت است كه فاشیسم دینی حاکم بر ایران بهيچوجه قصد ندارد از پروژه تسليحات اتمي دست بكشد. در غیر این صورت با ارائه تمام مدارك و اسناد چندين سال پيش اين پرونده را بسته بودند. علي اكبر هاشمي رفسنجاني، رئیس جمهور پيشين رژيم و رئیس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه از ابتدا همواره نفر شماره 2 اين رژيم بوده، در روز 4 آبان 94 در گفتگویی با ایرنا، خبرگزاري رسمي رژيم به صراحت اعتراف كرد كه هدف رژيم از ابتداي راه اندازي برنامه اتمي دسترسي به بمب بوده و هيچگاه اين ايده كنار گذاشته نشده است.
با رويكرد فعلي ملايان هر گونه صحت از راستي آزمايي و اطمينان از متوقف شدن تلاشهاي رژيم براي دستيابي به سلاح هسته یی كه نقطه كانوني توافق P5+1 با رژيم است، يك وهم مطلق است. در چنين وضعيتي رفع تحريمها و دادن دست باز به ملايان تنها دست آنها را در ادامه اين پروژه بازتر خواهد كرد.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲ آذر ۱۳۹۴ (۳ دسامبر ۲۰۱۵)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر