دکتر نذیر الحکیم، عضو هیئت سیاسی و سفیر ائتلاف مخالفان سوری در ترکیه، روز جمعه در مصاحبه‌ای با تلویزیون العربیه، در واکنش به اطلاعیه وزارت خارجه ایران که مخالفان سوری را تروریست توصیف کرده بود، گفت، اظهارات ایرانی ها هیچ اهمیتی برای ما ندارد. مهم نیست آنها در باره سوری‌ها چه می گویند زیرا آنها منافع‌شان را در  دایره تنگ فرقه‌گرایی می بینند و طرح‌هایشان را بر این اساس در سوریه دنبال می‌کنند، ایران از آغاز انقلاب سوریه با طرح فرقه‌گرایانه خود تلاش کرد تا با اعزام شبه نظامیان حزب الله لبنان، عصایب اهل الحق عراق، لشکرهای ابوالفضل، حوثی‌ها و دیگر شبه‌نظامیان فرقه‌گرای شیعه در منطقه، تغییرات جمعیتی بر اساس فرقه‌ای در سوریه ایجاد کند، این مسئله برای همه به وضوح آشکار شد».
وی افزود :« ایران نه تنها از بشار اسد حمایت می‌کند  بلکه شریک اساسی وی در قتل و ویرانی در سوریه است».
الحکیم با اشاره به برخی اختلاف نظرها و تفاوت در دیدگاه در میان مخالفان سوری، گفت: «وجود تفاوت در دیدگاه بین جناح‌های سیاسی مخالف اسد امری طبیعی است، چنین امری  در میان همه جناح‌های سیاسی مخالف دیگر نیز وجود دارد».
وی تاکید کرد:« برغم اختلاف در دیدگاه‌ها اما همه مخالفان توافقنامه ریاض را تایید کردند، رژیم اسد رژیمی قاتل و سرکوبگر است لذا نباید در دوره انتقالی بر سر قدرت بماند، این مهمترین اصلی است که بر سر آن توافق به عمل آمده و اختلاف نظرها تنها محدود به نحوه عملکرد اپوزیسیون و ابزار عمل است».
او اظهار داشت :«کنفرانس ریاض سه هدف اساسی را دنبال کرد، نخست اینکه نشان داد، مخالفان سوری قادر به گفت‌وگو، برقراری اتحاد و رفع اختلاف‌ها هستند، چیزی که پادشاهی سعودی همیشه بر آن تاکید کرده و توانست در این کنفرانس طیف گسترده‌تری از مخالفان سیاسی را دور هم جمع کند».
وی افزود:«هدف دوم کنفرانس این است که طرف‌های سیاسی اپوزیسیون سوریه به یک اساسنامه تکامل یافته به عنوان زیربنای مذاکره با رژیم اسد دست یابند . و سومین هدف کنفرانس، تشکیل یک هیئت مذاکره کننده است که همه مخالفان سوری را نمایندگی کند».
الحکیم گفت:« هیئت عالی مذاکره که از طریق کنفرانس ریاض تشکیل شد با توافق چهار نهاد که عبارتند از ائتلاف ملی برای نیروهای انقلاب، مخالفان سوری، هیئت هماهنگی ملی، شخصیت‌های مستقل و جناح‌های انقلابی تشکیل شد که 11 نفر از اعضای جناح‌های انقلابی، 9 عضو ائتلاف، 8 تن از شخصیت‌های مستقل، 6 نفر از هیئت هماهنگی و یک نماینده از جریان «تاسیس دولت» که از مخالفان داخلی رژیم اسد است، تشکیل شد».