کل نماهای صفحه

۲۹ تیر ۱۳۹۴

اداره امنيت داخلي آلمان: خشونت گروه هاي راست افراطي 24 درصد افزايش داشته است



اداره امنيت داخلي آلمان: خشونت گروه هاي راست افراطي 24 درصد افزايش داشته است
پایگاه اینترنتی «دویچه وله» به نقل از گزارش اداره کل امنیت داخلی آلمان آمار داد: خشونت‌گروه‌های راست افراطی در این کشور به نحو چشم‌گیری افزایش یافته است.
بر اساس آخرین گزارش اداره کل امنیت داخلی آلمان (BfV) در سال 2014 میلادی 990 مورد خشونت با انگیزه‌های راست‌گرایی افراطی ثبت شده است. این رقم در مقایسه با سال پیش از آن رشدی معادل
6/ 23 درصد نشان می‌دهد.
اداره کل امنیت داخلی آلمان در گزارش سالانه خود با ابراز نگرانی از افزایش بیگانه‌ستیزی خشونت‌بار در آلمان، پیش‌بینی کرده است که این گرایش ممکن است در سال بعد بیشتر شدت گیرد.
به گفته توماس دمزییر، وزیر کشور آلمان، تنها در نیمه نخست سال جاری میلادی مقامات مسئول 150 مورد حمله به اقامتگاه‌های پناهجویان ثبت کرده‌اند.
این درحالی است که در سال 2014 میلادی درمجموع 170 مورد از این نوع رفتار خشونت‌بار ثبت شده است. وزیر کشور آلمان همچنین گفته که این خشونت‌ها در اغلب موارد جرائمی مانند خسارت زدن و تبلیغ بیگانه‌ستیزی بوده است.
دمزییر خواستار موضع‌گیری روشن شهروندان در برابر چنین خشونت‌هایی شد که به گفته او «حمله به حکومت قانون و تک تک شهروندان آلمان» است.
اداره کل امنیت داخلی آلمان هچنین در مورد افزایش خطر اسلام‌گرایان رادیکال سلفی ابراز نگرانی کرده است.
بر اساس آخرین گزارش این اداره، در سال گذشته شمار سلفی‌ها از 5500 نفر به 7000 نفر رسیده است.
وزیر کشور آلمان افزود، اسلام‌گرایان رادیکال با «حملات وحشیانه» خود می‌خواهند ترس و اضطراب ایجاد کنند. او تأکید کرد: «اما ما مرعوب چنین رفتارهایی نمی‌شویم.»
او گفت، با پیش‌گیری و تشخیص زودرس باید از گسترش بیشتر افراط‌‌گرایی مانع شد.
در مقابل، در گزارش سالانه اداره کل برای حراست از قانون اساسی تغییر محسوسی در شمار خشونت‌ها با انگیزه‌های چپ‌گرایانه دیده نمی‌شود. این اداره سال گذشته 995 برخورد خشونت‌بار با انگیزه‌های چپ‌گرایانه ثبت کرده است که در سطح آمار ثبت شده در سال پیش از آن بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر