کل نماهای صفحه

۱۸ مرداد ۱۳۹۵

تایید حکم اعدام شهرام امیری و جنگ و دعوای باندهای درونی رژیم

تایید حکم اعدام شهرام امیری و جنگ و دعوای باندهای درونی رژیم

آخوند دژخیم محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه رژیم روز یکشنبه 17مرداد در نشست خبری هفتگی خود اعدام شهرام امیری دانشمند هسته‌یی رژیم ایران مورد تأیید قرار داد.
وی گفت: «مجازات شهرام امیری با توجه به دسترسی‌هایی که به اسرار سری نظام داشته با دشمن متخاصم ما و شیطان بزرگ، آمریکا وصل شده و اطلاعات حیاتی کشور را در اختیار دشمن قرار داده اعدام شد» .
آخوند اژه‌ای مدعی شد: «یکی از رودستهایی که آمریکا از سرویس امنیتی ما خورد در این پرونده است که ان‌شاءلله بتوانیم یک روز باز کنیم که چطور اطلاعات آمریکا از اطلاعات ایران رودست خورد و تصور می‌کرد فردی که اطلاعاتی ندارد، به کجا وصل است، با چه برنامه‌ای او را به عربستان بردند و تصور می‌کردند همه اینها از چشم سیستم اطلاعات ما پوشیده است؛ در حالی که زیر ذره‌بین ما بود. … بعد از این‌که با آن شکل آمد و باز به‌طور قانونی با حضور وکیل در جلسات متعدد محاکمه شد و حکم دادگاه بدوی مورد اعتراض قرار گرفت و دیوان عالی کشور با وسواس به آن رسیدگی کرد» ..
سخنگوی قوه قضاییه رژیم افزود: «باز با کمال تأسف با این‌که ما دوست داریم همه مجرمان برگردند و توبه کنند، اما این فرد هم از افرادی بود که از فرصتی که به او بعد از نهایی شدن حکم داده شده که این مدت هم قابل‌توجه بود، نه تنها جبران نکرد بلکه از درون زندان سعی می‌کرد اطلاعات غلط بیرون بفرستد و در نهایت به مجازات رسید» .
از سوی دیگر خبرگزاری حکومتی ایلنا روز یکشنبه 17مرداد در حالی که عوامل باند خامنه‌ای را اصول‌گرا می‌خواند، با عنوان: ”اصولگرایان چطور از متهم امنیتی چهره یک قهرمان ساختند؟ ”این باند را به‌دلیل استقبال از شهرام امیری هنگام بازگشت از آمریکا مورد حمله قرار داده و نوشت: «ذوق‌زدگی و رفتارهای غیرحرفه‌ای اصول‌گرایان در حالی انجام می‌شد که بعضی رسانه‌های مستقل هشدار داده بودند که شهرام امیری با اختیار خود در آمریکا رفت و آمد کرده است » .
این منبع افزود: «حدود شش سال از زمانی می‌گذرد که شهرام امیری در قامت یک قهرمان در نگاه اصول‌گرایان به مردم معرفی شد؛ از مهر ۸۸ که منوچهر متکی درباره‌ وضعیت شهرام امیری تبعه ایرانی مفقود شده در عربستان گفته بود «آمریکا مسئول مشکلات ایجاد شده برای اوست و در این زمینه باید پاسخگو باشد و ما بازداشت و ربایش را پیگیری می‌کنیم و این موضوع را در ملاقات با بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل با توجه به‌درخواست خانواده‌های آنها مطرح کرده‌ام. » تا زمانی که اصول‌گرایان سرنوشت او را با حساسیت بیشتری دنبال کردند، چند سالی می‌گذرد تا عاقبت در خرداد ۸۹ که به مرور زمزمه بازگشت او به کشور شنیده شد و رسانه‌های اصول‌گرا به‌دلیل برخی مسائل سیاسی که بعضاً بی‌ارتباط به مسایل حوادث انتخابات 88 نبود به این موضوع دامن زدند» .
ایلنا در ادامه با تیتر ”آغاز ماجرا و معرفی امیری“افزود: «در خرداد ۸۹ خبرگزاری فارس در خبری نوشت شهرام امیری کارشناس و محقق دانشگاه صنعتی مالک اشتر که سال گذشته در مدینه منوره ربوده شده بود، در یک پیام تصویری که در تاریخ سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۸۹ مطابق با ۵ آوریل ۲۰۱۰ ضبط شده و به روشی خاص به دست دستگاههای اطلاعاتی جمهوری اسلامی رسیده است، به تشریح ربایش و وضعیت کنونی خود پرداخت. چندی بعد سفیر سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا توسط مدیرکل آمریکای شمالی و مرکزی وزارت امور خارجه کشورمان احضار و اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی اعلام شد» .
ایلنا افزود: «در تیرماه ۸۹ شهرام امیری وارد ایران شد و باز هم این ورود با استقبال خبرگزاری فارس مواجه شد. جملات داخل گیومه دقیقاً متن خبر تنظیم شده این خبرگزاری است «شهرام امیری دانشمند و محقق ایرانی که پس از ۱۴ ماه اسارت در دست نیروهای امنیتی آمریکا صبح امروز (پنجشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی شد در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات ربوده شدنش پرداخت… ».
به نوشته ایلنا ذوق‌زدگی و رفتارهای غیرحرفه‌ای اصول‌گرایان در حالی انجام می‌شد که بعضی رسانه‌های مستقل هشدار داده بودند که شهرام امیری با اختیار خود در آمریکا رفت و آمد کرده است. در همان زمان خبرگزاری اصول‌گرایان با همکاری جمعی از مدیران اطلاعاتی دولت احمدی‌نژاد در خبری شتاب‌زده نوشتند «شهرام امیری در کار مشترکی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و عربستان در کشور عربستان ربوده و به آمریکا منتقل شد. با آغاز فعالیت‌های اطلاعاتی و رسانه‌یی جمهوری اسلامی، دولت آمریکا مجبور به عقب‌نشینی شده و نامبرده را تحویل دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا داد. اقدامات دستگاه اطلاعاتی کشورمان شکست دیگری در فعالیت‌های اطلاعاتی – امنیتی آمریکا علیه ایران قلمداد می‌شود، موفقیت این تلاش‌ها در پی افشاگریهای ایران علیه اقدام تروریستی دولت آمریکا و ارایه اسناد معتبر و موثق از ربایش شهرام امیری به سازمان ملل و فشار افکار عمومی جهان محقق شد» .
این منبع افزود: «نکته جالب این است که یک نفر به نام شهرام امیری در دستگاه هسته‌یی ایران وجود دارد که آمریکائی‌ها به‌دنبال این فرد بودند و به‌دلیل اطلاعات غلط و نادرست، این شهرام امیری را در عربستان می‌ربایند و بعد از چند ماه بازجویی متوجه می‌شوند که این شهرام امیری آن شهرام امیری نیست!».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر