کل نماهای صفحه

۱۸ مرداد ۱۳۹۵

شکستن محاصره حلب ضربه‌یی خرد کننده به رژیم ایران

شکستن محاصره حلب ضربه‌یی خرد کننده به رژیم ایران

ایران افشاگر             
رسانه‌های عربی و بین‌المللی پیشروی رزمندگان مسلح سوری را که در سایه اتحاد عمل چشمگیر آنها صورت گرفت سرتیتر خبرهای خود قرار دادند.
تلویزیون الجزیره نیز در برنامه ویژه‌یی به این موضوع پرداخت:
دانشکده توپخانه در جنوب حلب بر تپه و منطقه راموسه، جاده مواصلاتی میان رقه و حلب و حلب – حما و دمشق مشرف است.
این دانشکده یکی از قلعه‌های رژیم اسد در ورودی جنوبی حلب بحساب می‌آید چرا که کلیه راههای لجستیکی رژیم اسد به سوی مناطق تحت کنترلش در مناطق غربی حلب را تأمین می‌کند.
ارتش فتح و دیگر گروه‌های مسلح سوری توانستند از دانشکده توپخانه به سوی دو منطقه راموسه و العامریه پیشروی کنند.
در دانشکده توپخانه اماکن دیگری مانند مدرسه فنی هوایی، دانشکده تسلیح و انستیتوی فضا نوردی قرار دارند.
از جمله اهمیت این دانشکده میزان مهماتی است که در آن وجود دارد. مهمات توپخانه، موشک و ماشین‌آلات نظامی از جمله تجهیزاتی است که در این دانشکده وجود دارد.
بدین ترتیب با تصرف دانشکده توپخانه، قلعه حلب، فرودگاه نیرب و بسیاری مواضع دیگر در استان حلب در تیررس رزمندگان قرار می‌گیرند.
در رابطه با اهمیت نظامی تصرف این دانشکده و مواضعی که در جنوب و غرب حلب توسط رزمندگان تصرف شده عبدالناصر العاید کارشناس نظامی و استراتژیکی سوری از پاریس به تلویزیون الجزیره گفت: این عملیات از نظر نظامی صرف یک دست آورد نظامی است چرا که از دیروز تا این لحظه اسکادران هواپیماهای رژیم اسد از تمامی فرودگاههایش به سوی حلب پرواز کردند. بخش عمده‌یی از هواپیماهای روسی در آسمان حلب بودند. تمامی نظامیان اسد، حزب‌الله و شبه‌نظامیان ایرانی، افغانی و عراقی همه به سوی این محور آمده بودند نتوانستند که در مقابل رزمندگان مقاومت کنند.
این پیروزی دلایل بسیاری دارد، مهمترین آنها روحیات بالا و رزمندگی رزمندگان است. تمامی گروه‌های مسلح سوری شامل رزمندگان، جوانان و کسانی که به علم نظامی آگاه بودند تقریباً از تمامی استانها به مناطق حومه حلب آمدند. دهها انفجار بزرگ صورت گرفت. در این عملیات رشادت و جسارت بسیار بالا بود. آنها فرزندان این زمین و فرزندان این شهر و کشور هستند. در گذشته گفته بودیم که 5 میلیون نفر در حلب زندگی می‌کنند و رژیم اسد نمی‌تواند با این شکل این شهر را تصرف کند و رژیم ایران با شبه‌نظامیان مزدورش به‌سادگی این شهر را نمی‌تواند اشغال کند. شناخت زمین، تراکم تخصص نظامی و دلیل مهم‌تر که نتایجی را در آینده نیز خواهد داشت اتحاد عمل گروه‌های رزمنده است که به‌خاطر حلب با هم متحد شدند. این موضوع درس تکرار شده‌یی است که رزمندگان تابه‌حال از آن استفاده نکرده بودند ولی در ظاهر آنها باید به نقطه فهم عمیق و نیازمندی بزرگ آن رسیده باشند تا بتوانند در روی زمین با هم متحد شوند.
تلویزیون الجزیره: الآن یک خبر فوری آمده که می‌گوید ارتش فتح و گروه‌های رزمنده دانشکده فنی هوایی را نیز تصرف کرده‌اند، تصرف این دانشکده به چه معنی است؟
عبدالناصر العاید: می خواهم تصحیح کنم که این محل آموزش نظامی است، محلی برای برگزاری دوره‌های پیشرفته آموزشی هوایی و خلبانهایی است که در موضع فرمانده اسکادران هستند. این محل یک تأسیسات آموزشی است ولی در زمان انقلاب به یک قلعه مستحکم تبدیل شد و با سلاح تقویت شد و هر کس که توانست از دانشکده تسلیح، منطقه راموسه و دانشکده توپخانه عقب‌نشینی کند به این محل آمد و تسلیحات و مهمات در اختیارش گذاشته شد.
در این انستیتو باید که مقادیر زیادی تسلیحات سالم و مهمات مهم وجود داشته باشد. سقوط این انستیتو به‌معنی آزاد شدن بخشی از زمین و گسترش مناطق تحت کنترل رزمندگان و نزدیکی به شکستن محاصره حلب است ولی مسأله بسیار مهم این است که تسلیحات و مهماتی که به دست رزمندگان افتاده باعث خواهد شد که مرحله دیگری از عملیات را شروع کنند و نیازی به خطوط لجستیکی ندارند که توسط هواپیماهای اسد بمباران شود.
موضوع دیگر در رابطه با ضربات کشنده‌یی است که به رژیم ایران و در این منطقه بسیار سخت و دور از خطوط امداد رسانی‌اش وارد شده.
غنایمی که به دست رزمندگان افتاده به بیست تانک هفت نفر بر بی‌ام پی، 15 توپ 130 و 122 میلی متری و انبارهای سلاح و مهمات می‌رسد و قیمت آن دهها میلیارد دلار می‌شود. با این میزان غنایم تسلیحات و تجهیزات دیگری که رژیم ایران هزینه آنها را داده نیز تصرف خواهد شد و در نتیجه ضربات خونینی که وجود داشته ادامه خواهد یافت.
تلویزیون الجزیره: این دستاوردها در لحظه به‌دست نیامده ولی چگونه می‌شود که مواضع تصرف شده را نگه داشت و در آن باقی ماند و آنها را حفظ کرد.
عبدالناصر العاید: به‌عملیات امروز حلب نباید از زاویه تاکتیکی نظامی نگاه کرد بلکه باید بدانیم و تمامی رزمندگان می‌دانند که این عملیات 5 هدف اصلی داشته است. اولین هدف شکستن محاصره از روی 350هزار سوری است که تقریباً محقق شده.
هدف دوم وارد کردن ضربات خونین به رژیم ایران بود و این قویترین نقطه رزمندگان و ضعیف‌ترین نقطه برای رژیم ایران، روسیه و شبه‌نظامیان تحت‌امر آنها بود.
از مهمترین اهداف این عملیات که طولانی‌مدت بود و امکان دارد که به هشت ماه برسد در شرایطی که آمریکا در صحنه غایب بود و روسیه و شبه‌نظامیان رژیم ایران صحنه را در دست گرفتند هدف از این عملیات بستن راه بر هر راه‌حلی است که رژیم ایران، روسیه و آمریکا می‌خواستند در این صحنه تحمیل کنند.
هدف چهارم که بسیار مهم است اتحاد عمل گروه‌های رزمنده در عمل نظامی در روی زمین بود و این هدف نیز در میان رزمندگان نتایجش را داشته و این مسأله‌یی بسیار حیاتی است. این خواسته بسیاری از رزمندگان بود.
هدف پنجم که در چشم‌انداز طولانی‌مدت است این بود که این نیروها بعد از آن که اهدافشان را محقق کردند به سوی مبارزه با داعش خواهند رفت. تمامی نیروهای منطقه و جهان می‌دانند که هیچ نیرویی نمی‌تواند با داعش بجنگد بجز رزمندگان سوری و گروه‌های رزمنده سوری.
اتحاد عمل رزمندگان و این پیشروی می‌تواند به هدفهای بعدی برسد و این قبل از سرنگونی و بیرون راندن رژیم اسد نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر