کل نماهای صفحه

۳۱ مرداد ۱۳۹۵

خامنه ای برای ایران ومنطقه چیزی میخواهد که بر سر حلب آورده ومیاورد - نقشه‌ی ویرانی حلب

خامنه ای برای ایران ومنطقه چیزی میخواهد که بر سر حلب آورده ومیاورد - نقشه‌ی ویرانی حلب

نقشه‌ی میزان ویرانی شهر حلب که موسسه نقشه‌برداری هوائی UNOSAT وابسته به سازمان ملل متحد در فوریه ۲۰۱۶ منتشر کرده است (http://goo.gl/WTuH5K) می‌تواند مفهوم بمباران‌های کور و استراتژی نابودسازی یکپارچه‌ی شهری توسط ائتلاف ایران-اسد-روسیه را در عمل نشان دهد.
همانگونه که در تصویر دیده می‌شود (زرد تا قرمز: شدت ویرانی)، کمتر نقطه‌ای در کل نواحی حلب شرقی در محله‌های مسکونی تحت کنترل مخالفان اسد وجود دارد که از بمباران‌های کور در امان مانده باشد. با در نظر گرفتن این
... واقعیت که مرزهای طرفین برای چهار سال است کمابیش ثابت باقی‌مانده،(نقشه کوچک سمت راست : قرمز:دولتی/سبز:مخالفان) در شرایط طبیعی میزان‌ ویرانی‌ها می‌بایست منحصر به حومه‌ی مناطق درگیری باقی می‌ماند؛ با این حال انتخاب راهکار «تنبیه دسته‌جمعی» که با موجی از کاربرد بمب‌های بشکه‌ای و خوشه‌ای در مناطق مسکونی همراه بوده است، حلب شرقی را به تلی از ویرانه بدل کرده است.
از سوی دیگر نقشه نشان می‌دهد که گزاره‌های دستگاه تبلیغات ائتلاف ایران-اسد-روسیه که جهت توجیه آمار تلفات انسانی در حلب به کار می‌رود، نظیر مقصر دانستن غیرنظامیان برای «ماندن در نقاط خطرناک و نزدیک به خط مقدم»، تا چه اندازه بی‌اعتبار است. از آن رو که مطابق تصویر، دوری و نزدیکی به خط تماس و درگیری بی‌اهمیت به شمار رفته و از منظر آن ائتلاف، تمامی محله‌های مسکونی حلب شرقی خط مقدم و هدف مشروع به شمار می‌روند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر