کل نماهای صفحه

۶ اسفند ۱۳۹۵

سپاه پاسداران وگسترش فعاليتهاي قرارگاه خاتم سپاه وغارت نجومی اموال وثروتهای ملی کشور

سپاه پاسداران وگسترش فعاليتهاي قرارگاه خاتم سپاه وغارت نجومی اموال وثروتهای ملی کشور



محسن رضائي كه در حال حاضر دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام است و نفر دو بعد از رفسنجاني در مجمع ميباشد، در مورد فعاليتهاي قرارگاه سازندگي خاتم (كه تا سال 1376 كه فرماندهي آنرا داشته) ميگويد: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء، پديده ارزشمندي بود كه در سپاه تاسيس شد و پروژه هاي بزرگ و ملي را به انجام رساند و تا زماني كه اينجانب مسئوليت سپاه را بعهده داشتم ، بيش از پنج هزار ميليارد ريال پروژه در دوره سازندگي به انجام رسيد“.
رحيم صفوي فرمانده وقت سپاه در سال 86 اعلام كرد: “بيش از 1500 پروژه بزرگ در 17 سال گذشته قرارگاه سازندگي خاتم به اتمام رسانده است.
قرارگاه سازندگي خاتم ‌الانبيا بنا به گزارش سپاه به کميسيون بودجه مجلس, 812 شرکت ثبت شده در داخل و خارج ايران دارد و در سال 1385,  225 پروژه در دست اجرا داشته است.
در يكسال گذشته حدود صد پروژه بزرگ (علاوه بر 225 پروژه) از سوي دولت محمود احمدي نژاد به اين قرارگاه واگذار شده است.
در دولت محمود احمدي نژاد، قرارگاه سازندگي خاتم بدون مناقصه، پروژه خط لولة انتقال گاز عسلويه به سيستان و مرز پاکستان را بدون مناقصه گرفت. پروژه‌اي که ارزش تقريبي آن تا مرز پاکستان به 2.2 ميليارد دلار مي رسد در حالي که مطابق قانون واگذاري قراردادهاي بالاتر از ده ميليون دلار بايد با رعايت تشريفات مناقصه باشد.
پروژه هاي بزرگ ديگري که اخيراً به قرارگاه خاتم الانبيا واگذار شد عبارت بودند از توسعه بخشي از ميدان پارس جنوبي با ارزش اعلام شده دو و نيم ميليارد دلار و توسعه اسکله چابهار و چند پروژه ديگر در حوزه نفت و گاز و بخش هاي ديگر که ارزش کل آن ها هفت ميليارد دلار بود و اعلام گرديد که قرارگاه با شرکت در مناقصه و طي تشريفات قانوني، و ارائه قيمت هاي پائين تر برنده مناقصه شده است.  در85  86.2.6  طاهري معاون وزير راه و ترابري  گفت : قرارگاه خاتم الانبياءدر مناقصه طرح توسعه جامع چابهار (اسكله شهيد بهشتي) را در مرحله نخست آن برنده شد. : اين قرارگاه با مبلغ 341 ميليون دلار در مدت سه سال ،اجراي اين پروژه را بر عهده گرفته است. بندر چابهار يكي از بنادر استراتژيك براي رژيم چرا كه در خارج خليج فارس واقع شده و دروازه ورود به اقيانوس هند از طريق درياي عمان است.
تسهيلاتي كه دولت با تركيب پاسدار-آخوند احمدي نژاد براي اين قرارگاه فراهم كرده حتي فرياد اعتراض را در درون بعضي جناح ها بلند كرده است در 7/4/85 چند نماينده عضو فراكسيون اقليت مجلس طي تذكري كتبي به محمود احمدي نژاد درخصوص علت واگذاري قرارداد دو ميليارد دلاري توسعه فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي به سپاه پاسداران اعتراض كردند. بعضاً سرمايه هاي كلاني به صورت يكدست در سيني طلايي در اختيار قرار گاه خاتم قرار گرفته است بطور مثال در 8/5//85 منابع داخلي رژيم خبر دادند كه شركت حفاري اورينتال اويل با همه تجهيزات و سرمايه از وزارت نفت به قرارگاه خاتم الانبيا تحويل داده شده است. ارزش دارايي هاي اين شركت 80 ميليون دلار اعلام شده است. روشن است كه قرارگاه خاتم يا بنياد مستضعفين و ساير ارگانهاي اقتصادي سپاه فقط از اعمال نفوذ دولتي برخوردار نيستند بلكه نفس اينكه يك ارگان سركوب مسلح هستند قادرند با روشهاي خشونت و شانتاژ و حتي توسل به دستگيري و شكنجه رقباي خود را از دور خارج كنند يا آنها را با تهديد و شانتاژ به هراس بيندازند. در ماه مه 2004 وقتي كه سپاه از قرارداد با يك شركت ترك بر سر فرودگاه جديد التأسيس امام خميني خرسند نبود با فرستادن زرهي بر روي باندهاي فرودگاه جلوي افتتاح فرودگاه را گرفت. هر چند در ظاهر بحث منافع امنيتي كشور را بهانه كرده بود ولي در واقع سپاه معترض بود كه چرا قرارداد با او بسته نشده است و به يك شركت ترك اولويت داده شده است. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر