کل نماهای صفحه

۱۰ اسفند ۱۳۹۵

حسن روحانی ،در حالی که مردم درگور میخوابند وکلیه میفروشند وخوزستات نه آب نه برق دارد ومردم درخاک زنده بگورند، بودجه نظامی و امنیتی این کشور طی یک دوره پنج ساله، 128 درصدرشد داد

حسن روحانی ،در حالی که مردم درگور میخوابند وکلیه میفروشند وخوزستات نه آب نه برق دارد ومردم درخاک زنده بگورند، بودجه نظامی و امنیتی این کشور طی یک دوره پنج ساله، 128 درصدرشد داد
دولت روحانی بودجه نظامی-امنیتی ایران را 128 درصد افزایش داد

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت ایران دوشنبه 27 فوریه اعلام کرد که بودجه نظامی و امنیتی این کشور طی یک دوره پنج ساله، 128 درصد رشد یافت.
به گزارش خبرگزاری‌های ایران، نوبخت با تشریح عملکر بودجه‌ای دولت حسن روحانی از سال روی کار آمدن تا اکنون گفت: «بودجه نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران از سال 1392 (شمسی) تا سال 1295 (شمسی) حدود 86 درصد رشد داشته است».
نوبخت پیش از این در صحن علی مجلس ایرانگفته بود: «در سال 92 اعتبارات دفاع و امنیت 17 هزار و 155 میلیارد تومان بود که آن‌چه که دولت در لایحه بودجه 96 ارائه کرد به 39 هزار و 200 میلیارد تومان رسید یعنی دولت 128 درصد این رقم را افزایش داد».
با توجه به آمار منتشره، این سخنان بدین معنی است که بودجه نظامی ایران برای سال آینده شمسی، افزایشی 21 درصدی دارد. این را غلامرضا کاتب نماینده مجلس ایران هم تایید کرده است.
بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، بودجه نظامی سال جاری شمسی ایران، 34 هزار میلیار تومان است.
بر پایه مصوبه مجلس ایران، دولت موظف شده نسبت به «توسعه و افزایش توان تولیدی موشکی»، «توسعه و تقویت توان پدافند هوایی»، «توسعه و تقویت امکانات جنگ الکترونیک و دفاع سایبری» و «توسعه و به‌روزرسانی توانمندی تولید پهپادها و تسلیح آنها» اقدام کند.
«نوسازی هواپیماهای نظامی»، «توسعه ناوگان نیروی دریایی»، «تقویت کمی و کیفی بسیج» و «توسعه و تقویت یگان‌های رزمی و تیپ‌های واکنش سریع نیروهای مسلح» از جمله دیگر اقداماتی است که دولت موظف به اجرای آن شده است.
این مصوبه در حالی در مجلس به تصویب رسید که برنامه‌های موشکی ایران در سال‌های گذشته اعتراض کشورهای غربی و نهادهای بین‌المللی را به دنبال داشته است.
قطعنامه 2231 شورای امنیت ضمن تأیید برجام از ایران خواسته که «تا هشت سال پس از نخستین روز اجرای برجام از هرگونه فعالیت مربوط به موشک‌های بالیستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند، و از جمله به کارگیری فناوری مربوط به این موشک‌ها، اجتناب کند».
با این حال این قطعنامه آزمایش‌های موشکی ایران را قدغن نکرده است و اقدامات تنبیهی نیز در نظر نگرفته است.
در همین حال پیشتر بان گی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، در گزارشی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل، خواسته بود که این شورا از ایران بخواهد تا از آزمایش موشک‌های بالستیک خودداری کند چرا که به اعتقاد او چنین آزمایش‌هایی ظرفیت افزایش تنش در منطقه را دارد.
ایران اما می‌گوید که آزمایش‌های موشکی‌اش ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و توافق هسته‌ای نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر