کل نماهای صفحه

۱۵ بهمن ۱۳۹۵

الجبیر خواستار مقابله جامعه جهانی با دخالت‌های ایران در منطقه شد

الجبیر خواستار مقابله جامعه جهانی با دخالت‌های ایران در منطقه شد


دبی-العربیه.نت فارسی
عادل الجبیر، وزیر خارجه پادشاهی سعودی روز پنجشنبه 2 مارس 2017 در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل جدید سازمان ملل متحد در نیویورک، خواستار مقابله جامعه جهانی با دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه به ویژه یمن شد.
الجبیر گفت:«ایران با ارسال اسلحه به کودتاگران حوثی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را به طور آشکار نقض کرده است».
الجبیر قبل از دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد در نیویورک، با شماری از مقامات جدید آمریکا ملاقات کرد و در باره همکاری دوجانبه میان ریاض و واشینگتن و مقابله با چالش‌های منطقه‌ای با آنها گفت و گو کرد.
در همین حال وزارت امور خارجه دولت امارات متحده عربی، نیز روز پنجشنبه، با احضار کاردار سفارت ایران در ابوظبی، طی یاداداشتی نسبت به اقدامات مداخله جویانه ایران در امور کشورهای عربی به ویژه ارسال اسلحه به کودتگران حوثی در یمن به شدت اعتراض کرده و اینگونه اقدامات را غیر قانونی و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت توصیف کرده است.
گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل طی قطعنامه‌ای خواستار منع ارسال یا فروش هر گونه اسلحه‌ای به کودتگران حوثی شده است. اما ایران برخلاف قطعنامه‌های سازمان ملل متحد همچنان به ارسال انواع سلاح سنگین و سبک و موشک های بالستیک به کودتاگران حوثی ادامه می دهد.
کشورهای عربی خلیج پیشتر نیز از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواستند تا از دخالت‌های ایران در امور کشورهای منطقه و به ویژه یمن جلوگیری کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر