"از ترامپ نمی‌هراسم، چهره آمریکا برملا شد. باید از رئیس‌جمهوری جدید آمریکا تشکر کرد زیرا که چهره حقیقی آمریکا را عیان کرد و فساد سیاسی، اخلاقی و اقتصادی آمریکا که ایران دهه‌ها از آن می‌گفت را برملا کرد" این جدیدترین سخنان خامنه‌ای، رهبر ایران بر علیه دولت آمریکاست.
بلی، ما اینک در مرحله جدیدی به سر می‌بریم. مرحله‌ای که نشان می‌دهد آمریکا پس از سال‌ها عزلت‌نشینی انزواگرا، دوباره به قلب جزئیات بحران‌های جهان و مشارکت در مدیریت مراحل مختلف بازگشته است. این چیزی است که فواد عجمی، سیاستمدار و چهره دانشگاهی سرشناس دعوت به آن کرد ولی زمانی که درگذشت این درد را در دل خود داشت که دولت آمریکا ناامید کننده است، زیرا که به مفهوم ساختار جهانی بی‌اعتنا است.
در واقع دولت کنونی کاملا بر این باور است که میراث دولت پیشین در موضوع ایران بسیار سنگین است. پیشرفت دیوانه‌وار موشک‌های بالستیک نتیجه چشم‌پوشی کامل دولت قبلی است و ایران دلیل اصلی تروریسم در منطقه است و ورود ایران به سوریه موجب برانگیخته شدن فرقه‌گرایی شده است. حالا زمان آن رسیده که این سرپیچی سیاسی که در قالب ایران خود را نشان داده، سرجایش نشانده شود.

جیمس ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا که به "سگ دیوانه" صراحتا اعلام کرد که ایران حامی تروریسم در سرتاسر جهان است و کاخ سفید اعلام می‌کند همه گزینه‌ها برعلیه ایران، از جمله گزینه نظامی مطرح است. این زبان جدیدی است که دروازه‌های ایران را تکان داده است.
کشورهای محور مقاومت کاملا شوکه شده‌اند. زیرا تسهیلات استراتژیک پیشین را از دست داد‌اند و ترامپ میراث‌دار ترکه نامناسب است و باید آن را غربال کند. در راس این ترکه نامناسب، تروریسم رژیم ایران قرار دارد و همگان می‌دانند رژیم ایران بیشترین کشوری است که آمریکایی‌ها را در بیروت، تهران و سعودی کشته است؛ رژیمی که در منفجر کردن سفارت‌خانه‌ها، حرفه‌ای و در ترور و قتل هنرمند شده است.
اما فرماندهان سپاه پاسداران چه واکنشی به سخنان دونالد ترامپ درباره تروریسم ایرانی نشان داده و در این‌باره چه گفته‌اند؟
حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور رسانه‌ای و فرهنگی سپاه پاسداران خشمگینانه و مبارزه‌طلبانه گفت: رئیس‌جمهور جدید که به راهروهای کاخ سفید پا گذاشته، به‌سیاق کمپین انتخاباتی‌اش، دوران دولتداری‌اش را هم پرسروصدا آغاز کرده است، کمپینی که به دلیل مبهم بودن برنامه‌هایش برای آینده و نامشخص بودن جهت‌گیری‌های سیاسی محلی و جهانی، واکنش‌های بسیاری در محافل سیاسی آمریکا و جهان در پی داشت. تأکید دونالد ترامپ بر زیر ذره‌بین قرار دادن ایران به‌دلیل آزمایش‌های موفقیت‌آمیز موشکی، تاکیدی بر سخنان تکراری و بی‌ارزش اوباماست که می‌گفت: «همه گزینه‌ها علیه ایران روی میز است»."!
با اینحال دونالد ترامپ به وضوح گفته است که دوران مهربانی اوباما به پایان رسیده و "من با او فرق دارم"، لیکن افکار آرزومند و جبهه پرهیاهو و رسانه‌ای ایران کماکان به ترامپ حمله می‌کنند، زیرا که پس از دوران جورج بوش، دیر زمانی است که زبان تهدید را از یاد برده‌اند.
دولت ترامپ و تیم سیاسی و مشورتی‌اش به شکل ویژه‌ای بر روی موضوع تروریسم ایرانی تمرکز کرده‌اند، زیرا که این موضوع برای بازگرداندن هیبت آمریکا به مانند دوران جورج بوش ضروری است. بوش که در تاریخ 29 ژانویه 2002 در یک سخنرانی آتشین اصطلاح محور "محور شرارت" (Axis of Evil) را به کار گرفت. محوری که در راس آن، ایران شرور قرار دارد، ایرانی که تروریسم و سلاح کشتارجمعی و کنش‌های افراطی سازمان‌یافته برخلاف توافق‌نامه‌ها، پیمان‌ها و میثاق‌های بین‌المللی را نمایندگی می‌کند.
رژیم ایران در دوره مختلفی به سر می‌برد، دوره‌ای که مشکلات داخلی، بحران اقتصادی، فقر و بیکاری گریبان آن را گرفته است و در مقابل تهران ده‌ها میلیارد به جیب‌های رهبران سازمان‌های تروریستی سرازیر می‌کند و به فرماندهان سپاه حقوقی می‌دهد که برای زندگی یک کشور کامل کفایت می‌کند.
ایران وارد جنگ‌های بی‌رویه‌ای در یمن و سوریه و حتی عراق شده که تنها با شکست از آنها خارج خواهد شد. دوره چاپلوسی برای حوثی‌ها و "نقشه جان کری" درباره تعامل با یک حزب سیاسی به پایان رسید؛ ترامپ و تیمش حوثی‌ها را یک سازمان تروریستی می‌دانند. دوره تحولات و دوره بازیابی هیبت کشورها فرا رسیده است. در صورتی که هر دولتی به درون مرزهای خود بازگرد دیگر تهدیدهای رهبر ایران بی نتیجه است!

منبع: الشرق الأوسط

مترجم: ضياء ناصر

تمام مقاله هاى منتشر شده تنها بازتاب دهنده نظر نويسنده آن است**