کل نماهای صفحه

۲ آذر ۱۳۹۵

تأکید سناتور جان مک‌کین بر ایجاد منطقه پروازممنوع در سوریه

تأکید سناتور جان مک‌کین بر ایجاد منطقه پروازممنوع در سوریه

سناتور جان مک‌کین رئیس‌کمیته قوای مسلح سنای آمریکا تأکید کرد که دولت جدید آمریکا به‌همراه کنگره این کشور، توافق اتمی با رژیم آخوندی را بازبینی خواهند کرد.

سناتور مک‌کین در فروم سالانه امنیت بین‌المللی هالیفاکس که با حضور سیاست‌مداران و شخصیت‌های کشورهای مختلف برگزار شد خواهان برقراری منطقه پروازممنوع در سوریه و تسلیح اپوزیسیون مدره این کشور شد.

سناتور مک‌کین گفت: بدو شک دلیل باقی‌ماندن بشار اسد در قدرت این است که حزب‌الله، سپاه پاسداران (رژیم) ایران برای نجات وی اقدام کردند.

در این جلسه وزیر دفاع فرانسه نیز حضور داشت و بر لزوم برکناری بشار اسد تأکید کرد.

بخش‌هایی از سخنان سناتور مک‌کین و ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در این اجلاس ذیلا آورده شده است:

سناتور جان مک‌کین – رئیس‌کمیته قوای مسلح سنای آمریکا

برخی از بزرگ‌ترین اعمال نسل‌کشی تاریخ (در حلب) در جریان است، ولی ما بر سر موضوعاتی با اهمیت بسا کمتر بحث می‌کنیم...

رئیس‌جمهور آمریکا [اوباما] گفت اگر بشار اسد از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، از خط قرمز عبور کرده؛ یک خاطره شخصی: او من و سناتور گراهام را به کاخ سفید دعوت کرد و گفت، بله، او از خط قرمز عبور کرده؛ بشار را تضعیف و ارتش آزاد سوریه را تقویت می‌کنیم و تغییر رژیم محقق می‌شود. حدود یک هفته بعد، در دفترم در سی.ان.ان.دیدم که رئیس‌جمهور نظرش را تغییر داده است. کشورهای دیگر منطقه نیز همین را مشاهده کردند.. ؛ از جمله عربستان که هواپیماهایش بر روی باند فرودگاه بود، این‌را در سی.ان.ان.دیدند... نکته این است که ما اجازه دادیم این امر واقع شود، یعنی ایالات متحده آمریکا. اعتبارمان را از دست دادیم و اکنون این نسل‌کشی وحشتناک در حال وقوع است؛ کسانی از ما که به تاکتیک‌های نظامی علاقه‌مندیم، برای اولین بار در تاریخ شاهد جنگنده‌هایی هستیم که از ناو هواپیمابر روسی بلند می‌شوند تا حملاتی را در کشوری در خاورمیانه انجام بدهند. اولین بار در تاریخ؛ این (حملات) را با بمبارانهای دقیق انجام می‌دهند تا تعداد هر چه بیشتری از بی‌گناهان را بکشند. خب باید چه کار کنیم؟ همان کاری که به رئیس‌جمهور توصیه شد، هر چند که اکنون بسا پیچیده‌تر از سال 2011 است، به یک منطقه پروازممنوع نیاز داریم. نه یک منطقه پروازممنوع در کل کشور، بلکه یک منطقه پروازممنوع حفاظت‌شده که مستلزم حضور تعدادی از نیروهای آمریکا در زمین است. می‌توانیم دست‌کم در حفاظت از برخی از پناهندگان موفق بشویم و از آن به‌عنوان محلی برای تسلیح، آموزش و تجهیز نیروهای مدره استفاده کنیم؛ این کار شدنی است...

در رابطه با آنچه هم‌اکنون در جریانست، این وحشتناک است، آمریکا مسئولیت رهبری‌کننده خود را رها کرده و اکنون ما در حال همدستی در یکی از اعمال بزرگ نسل‌کشی در تاریخ معاصر هستیم.

ژان-ایو لودریان – وزیر دفاع فرانسه

وقتی اسد از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کرد، یک نقض عمده تعهدات بین‌المللی بود؛ فرانسه آماده اقدام بود و به‌نظرم باید این کار را می‌کردیم.

حفاظت این منطقه، مستلزم دولت فراگیر هم در عراق و هم در سوریه، یک دوره انتقالی و رفتن بشار اسد است...

مک‌کین: شکی وجود ندارد که دلیل باقی‌ماندن بشار اسد در قدرت این است که حزب‌الله، سپاه پاسداران (رژیم) ایران و قاسم سلیمانی برای نجات وی اقدام کردند.. ، همان وقتی که از نظر اغلب ناظران، در آستانه سقوط بود. حزب‌الله نقش عمده‌یی در حفظ بشار اسد داشته است. وقتی نقش (رژیم) ایران در عراق می‌نگرید، اغلب ناظران قبول دارند که (رژیم) ایران امروز از آمریکا دخالت بیشتری دارد که علتش عقب‌نشینی کامل ماست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر