کل نماهای صفحه

۲ آذر ۱۳۹۴

اوباما - جهان تسلیم اعمال وحشیانه افراط‌گرایان نخواهد شد

جهان تسلیم اعمال وحشیانه افراط‌گرایان نخواهد شد

در همین حال باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته بار دیگر تاکید کرد که جهان تسلیم اعمال خشونت‌بار افراطگرایانی که می‌خواهند مردم را به وحشت بیاندازند، نخواهد شد.
رئیس‌جمهوری آمریکا که در حاشیه کنفرانس اقتصادی کشورهای جنوب شرقی آسیا در مالزی سخن می‌گفت، با اشاره به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا برای محدود کردن پذیرش پناهجویان گفت باید احتیاط کرد که در جنگ با داعش ارزش‌های انسانی زیر پا گذاشته نشود.
اوباما به خبرنگاران گفت:« جهان تسلیم افراطگرایان نخواهد شد. به عقیده من بسیار مهم است که هر کشور و هر رهبری پیامی بدهد تا شرارت تعدادی انگشت شمار از قاتلان، جهان را از انجام امور حیاتی باز ندارد.»
وی افزود:« پیام من به دنیا این است که پاریس، یکی از جذاب‌ترین شهرهای جهان، با اعمال خشونت‌بار چند دیوانه به وحشت نخواهد افتاد. این بخشی از پیام کلی من به مردم آمریکا است. ما تسلیم ترس نمی‌شویم. آن‌ها نمی‌توانند ضربه‌ای مهلک به آمریکا، فرانسه و یا کشوری مانند مالزی وارد کنند. اما می‌توانند مردم را به وحشت بیاندازند، البته این مساله قابل درک است. زیرا ممکن بود که ما به جای مردم پاریس باشیم. خانواده‌ها و فرزندان ما ممکن بود در آنجا باشند. قلب‌های ما با دیدن تصاویر این صحنه‌ها شکست».
اوباما با اشاره به مساله پناهندگان سوری‌ گفت باید اطمینان حاصل شود تا در جنگ علیه داعش ارزش‌های انسانی زیر پا گذشته نشود افزود:" می‌خواهم تا جایی که می‌توانم صریح باشم، برخورد با تعصب و تبعیض به داعش کمک می‌کند و امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازد. از این رو حتی اگر ما داعش را در صحنه نبرد نابود کرده سرزمین‌های اشغال شده را آزاد و خطوط تدارکاتی و مالی آن ها را مسدود کنیم، باید اطمینان حاصل شود که اصول و ارزش‌هایمان را از دست ندهیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر