کل نماهای صفحه

۲۱ آبان ۱۳۹۴

مرگ مشکوک مزدور همه جانبه احمد چلبی واعترافات تونی بلر


لینک به منبع

هادی محسنی

چلبی و تونی بلر سوم آبان ۱۳۹۴ برابر با ۲۵ اکتبر ۲۰۱۵ رسانه ها گزارش دادند که تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس از اشتباهات خود در حمله و اشغال عراق معذرت خواهی کرد.
به گزارش سی ان ان، «تونی بلر» در مصاحبه با «فرید ذکریا» گفت:” بخاطر اشتباهاتی که در جنگ عراق داشتم و بر اساس اطلاعات غلط تصمیم به حمله به این کشور گرفتیم معذرت خواهی می کنم .
جان کلام این اعتراف تصمیم بر اساس” اطلاعات غلط” است که مماشاتگران از جمله همین ” بلر” نمی گوید ” اطلاعات غلط” از چه کسی و با چه هدفی گرفتید و بر همین اساس چه فجایع و جنایاتی آفریدید که که منطقه ما و خاورمیانه در آتش این خیانتها و براساس همان ” اطلاعات غلط” همچنان زبانه می کشد.
خبرگزاری حکومتی فارس برای اینکه نقش خیانت بار رژیم ایران و جاسوسهای چند جانبه ای مثل “چلبی” اهل عراق را وارونه جلوه دهد می نویسد: “… منظور بلر از اطلاعات اشتباه، اطلاعاتی بود که به نقل از دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا درباره سلاح‌های کشتار جمعی صدام آن روزها منتشر می‌شد و آمریکا و  انگلیس با همین بهانه به عراق حمله کرده بودند.”
آقای “بلر” و همفکرانش اما نمی گویند منبع این” اطلاعات غلط” کدام افراد و یا کدام حکومتها بوده اند. براساس تمامی داده ها در همینمورد حداقل ۲ منبع در برخی نظریات علنا اعلام شده است:
۱- برخی محافل عراقی و در راس آنها فردی بنام ” احمد چلبی
۲حکومت ایران و باندهای مورد پسند مماشاتگرانی از جمله همین ” بلر” و همفکران امریکائیش
۱۲ آبان ۹۴ رسانه ها گزارش کردند که احمد چلبی در اثر سکته قلبی و در ۷۱ سالگی مرد.
سایت رادیو فردا هم نوشت: ” احمد چلبی سیاستمدار چرب زبان عراقی که با دادن اطلاعات غیرواقعی در مورد قابلیت‌های نظامی رژیم صدام حسین دولت آمریکا را به اشغال عراق تشویق کرد روز سه‌شنبه ظاهرا بر اثر حمله قلبی درگذشت.”
همانطور که اشاره شد ” چلبی” به جاسوس چند جانبه معروف بود. او اطلاعات غلط نه تنها درباره عراق بلکه خبرو اطلاعات غلط و هدفداری که وزارت اطلاعات حکومت ایران در مورد مقاومت ایران و بویژه سازمان مجاهدین خلق ایران در اختیارش می گذاشت در اختیار سرویسهای جاسوسی دیگر کشورها قرار می داد چون از جوانی با مهمترین سرویسهای شناخته شده جهانی مراوداتی در حد مزدوری هم داشته است.
وی در دوران دانشجویی خود را به سازمان‌های امنیتی انگلستان و آمریکا داوطلبانه معرفی کرد و زیر پوشش آنها قرار گرفت و در همان دوره به‌وسیلهٔ این دو سازمان برای تماس با کردهای مخالف حکومت مأمور شد
در واقع این موقعیت شرایط دائمی تماس وی با سازمان سیا و سازمان امنیتی انگلستان را فراهم کرد و در شمار مأموران ویژه آنها شد. از راه این دو سازمان بود که به نمایندگان دو مجلس آمریکا معرفی شد تا از سوی آن‌ها پشتیبانی شود. وی سال‌ها برای سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس کار کرد اما بعداً مشخص شد وی هم‌زمان برای سازمان اطلاعات ایران نیز کار می‌کرده‌است. ” { ویکی پدیا}
حمله و اشغال عراق آنهم با” اطلاعات غلط” حداقل دو پیامد اسف بار و آخوند پسند هم داشته است:
الف) ظهور و پیدایش داعش
( ب) ضربه بر پیکر مقاومت ایران
تونی بلر در همان مصاحبه اش از جمله می گوید:
«من همچنین به خاطر برخی اشتباهات در طرح ریزی و بخصوص اشتباه در درک رخدادهای پس از برکناری یک دولت عذرخواهی می‌کنم. در آنچه که برخی می‌گویند که خیزش داعش به حمله ۲۰۰۳ برمی‌گردد، حقایقی وجود دارد. البته نمی‌توان گفت کسانی که در برکناری صدام در سال ۲۰۰۳ دست داشتند هیچ مسئولیتی در قبال شرایط سال ۲۰۱۵ ندارند.»
بلر” در این اعتراف تاریخیش که در بالا اشاره شد به نظرم دو نکته مهم را انگشت می گذارد:
اول- قبول مسئولیت در قبال ظهور داعش
دوم اشاره به ” عدم درک رخدادهای پس از برکناری یک دولت
اعتراف در هر دو مورد بسیار اساسی هست و حتی بلحاظ حقوقی قابل پیگیری. چون نفس ظهور و پیدایش داعش, از جمله رخدادهای جنایتکارانه و خیانتبار در  کشور عراق است که: پیامدهای ضد انسانی و ضد حقوق بشری و کشتار فرقه گرایانه توسط دست نشاندگان اشغالگران و حکومت ارتجاعی و فرقه گرای ایران در کشور عراق را بهمراه داشته است.
بحث در مورد داعش و عملکردهای آن در حوصله این بحث نمی گنجد . اما اشاره به برخی “رخدادهای” بعد از اشغال و مهمترین آن( کشتار تروریستی در اشرف و زندان لیبرتی) را نمیشود به راحتی نادیده انگاشت. به نظر نگارنده تا آنجا که به من ایرانی و ما ایرانیان بر میگردد تمامی جنایتهای ضد بشری و کشتارهای سبعانه در اشرف و لیبرتی از” رخدادهای” فراموشی ناپذیر بعد از اشغال عراق است. آقای بلر که بدرستی می گوید رخدادهای بعد از اشغال را درک نمی کرده است باید اعترافاتش در مورد این رخدادها را از گفتار کلان به نمونه های مشخص تبدیل کند و اگر راست می گوید حمام خون در اشرف و لیبرتی را چگونه می بیند و چه کار عملی بعد از این “رخدادهای” قابل پیشگیری کرده و داشته است؟.
آقای ” بلر” و همدستان , ما ایرانیان شما را محکوم می کنیم. بس کنید. شما و همفکران امریکائیتان در تصمیم به حمله و اشغال عراق, مسئول پاسخگویی” رخدادهای” بعد از اشغال عراق هستید. کما اینکه وزارت بدنام اطلاعات حکومت ایران و دستیاران خائن شان مثل ” احمد چلبی” بقول خودتان اطلاعات غلط به شما دادند. شما هم که در اعترافات خود از آنها نام نمی برید.
 شما و همفکران امریکائیتان خوب می دانید که دست نشاندگان فرقه گرای عراقی شما مثل مالکی و باند تبهکارش جنایتهای بی شمار شان را چگونه بر علیه مردم عراق, بویژه رزمندگان آزادی ایران در اشرف و زندان” لیبرتی” عملی ساختند.
اما احمد چلبی با دادن ” اطلاعات غلط” به گورستان مسافرت کردو بگفته رادیو فردا ” ظاهرا بر اثر حمله قلبی” مرده شد. او اطلاعات درست را هم با خود به گور برد ولی آقای” بلر”, بهتر نیست شما و همدستان , اطلاعاتتان را تصحیح و به خلق ایران و مردم عراق پاسخ مناسب و مسئولانه بدهید بلکه اشتباهاتی که اعتراف می کنید جبران! شوند؟.
حال که اعتراف شما آقای ” بلر” و مرگ ” احمد چلبی” بطرز آموزنده ای همزمان شد بهتر نیست ” اطلاعات غلط” چلبی درسی باشد تا شماعاملین آن ” اطلاعات غلط” قبل از مسافرت ابدی مشابه چلبی, دست به کار و عملکرد مسئولانه ای در عراق و بویژه زندان ” لیبرتی” بزنید؟.
 و این واقعیت را همگان میدانند تمامی جنایات علیه رزمندگان در زندان ” لیبرتی” هم قابل پیشگیری و هم قابل پی گیری بوده و هست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر