کل نماهای صفحه

۲ آذر ۱۳۹۴

جزئیات دستگیری شش نفر مقابل زندان اوین

جزئیات دستگیری شش نفر مقابل زندان اوین

شش تن از اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی که روز شنبه مقابل زندان اوین تجمع کرده بودند، بازداشت شدند. دو نفر از دستگیرشدگان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه برده شده و زنان بازداشتی نیز تحویل زندان قرچک ورامین شده‌اند.
تجمع روز شنبه ۳۰ آبان مقابل زندان اوین تجمع روز شنبه ۳۰ آبان مقابل زندان اوین

روز شنبه ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی به همراه محمد نوری‌زاد، کارگردان و کنشگر مدنی و محمد ملکی، فعال سیاسی مقابل زندان اوین تجمع کردند.

در جریان این تجمع از قرار معلوم شش تن بازداشت شده‌اند.  رضا ملک و هاشم زینالی (پدر سعید زینالی) پس از بازداشت، از زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شده‌اند. محسن شجاع، دیگر فرد دستگیرشده اما در زندان اوین است.
مادر امید علی شناس، به همراه دو تن از شاگردان محمد علی طاهری (بنیانگذار "عرفان حلقه") نیز به زندان زنان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.
امید علی شناس، فعال مدنی، به اتهام "اجتماع، تبانی و فعالیت تبلیغی بر ضد نظام و توهین به رهبری" به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.
شاهدان صحنه :
تعداد ماموران امنیتی به قدری زیاد بوده که انگار به ازای هر یک نفر از تجمع‌کنندگان، پنج مامور امنیتی آنجا بودند. او همچنین از برخورد خشن ماموران با پدر سعید زینالی نوشته است.
سعید زینالی در جریان اعتراضات دانشجویی سال ۱۳۷۸ دستگیر شد اما تا کنون هیچ خبری از او در دست نیست.
برگرفته از دویچه وله فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر