کل نماهای صفحه

۲۸ آبان ۱۳۹۴

فرانسه: عبدالحمید ابا عود، سازمان دهندۀ حملات تروریستی پاریس کشته شد

فرانسه: عبدالحمید ابا عود، سازمان دهندۀ حملات تروریستی پاریس کشته شد

media"عبدالحمید ابا عود" که به گمان سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه سازمان دهندۀ حملات تروریستی پاریس است
"عبدالحمید ابا عود"، شهروند ٢٨ سالۀ بلژیکی که به گمان سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه سازمان دهندۀ حملات تروریستی پاریس است، در عملیّات بامداد چهارشنبه در سن دُنی واقع در شمال پاریس کشته شده است. بگفتۀ دادستان پاریس نتیجۀ آزمایشات پلیس علمی شناسائی او را قطعی می سازد. وی پیش از این گفته بود "عبدالحمید ابا عود" در میان ٨ نفری که در ٢ روز گذشته دستگیر شده اند، قرار ندارد.
دادستان پاریس، که کلیۀ تحقیقات قضائی مربوط به تروریسم در فرانسه زیر نظر او انجام می گیرد، پیش از این گفته بود که اقدامات برای تشخیص هویت"حداقل" ٢ نفری که روز گذشته در سن دُنی کشته شده اند ادامه دارد. بگفتۀ وی اجساد آنان چنان متلاشی شده است که "شناسائی بصری ممکن نیست". وزارت کشور فرانسه، "با توجه به قطعات یافت شدۀ بدن" احتمال اینکه سه تن در این عملیّات کشته شده باشند را نفی نمی کند. یکی از این سه نفر "به احتمال زیاد" زنی انتحاریست که در آغاز عملیِِِِِّات پلیس با استفاده از مواد منفجره خود را نابود کرده است. بگفته دادستان پاریس در عملیّات بامداد چهارشنبه در سَن دُنی پلیس ۵۰۰۰ تیر شلیک کرده است.
"عبدالحمید ابا عود" در سال ٢٠١٣ برای پیوستن به صف جنگجویان داعش به سوریه رفت و با نام "ابو‌عمر البلجیکی" به سرعت یکی از سر کردگان شاخۀ بلژیکی داعش شد.
بگفتۀ دادستان پاریس اطلاعات و شواهد بدست آمده حکایت از آن دارد که افراد کشته و بازداشت شده در بامداد چهارشنبه، گروۀ چهارمی از تروریست ها را تشکیل می داده اند که با توجه به تجهیزات و مهمات بدست آمده، آمادۀ عمل بوده است. وی فاش ساخت که پلیس رد پای این گروه را به دنبال اطلاعی مبنی بر حضور احتمالی "عبدالحمید ابا عود" در پاریس بدست آورده بود.
بگفتۀ دادستان پاریس، استحکام درب ورودی ساختمانی که تروریست ها در آن مخفی شده بودند، موجب شد که آنان از تلاش پلیس برای ورود به مخفیگاه خود مطلع شده و بروی نیروهای پلیس تیراندازی کنند. در ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بامداد پلیس موفق شد سه تن از افراد مخفی شده در آپارتمان را "استخراج" و بازداشت کند. هویت بازداشت شدگان بگفتۀ دادستان هنوز بدرستی روشن نیست. ۴ تن دیگر نیز روز گذشته بازداشت شدند که شناسائی آنان نیز در جریان است.
پلیس فرانسه اینک در جستجوی شناسائی فردی است که تروریست ها در ساعت ٢١ و ٤٢ دقیقه روز جمعۀ ١٣ نوامبر پیامکی با مضمون " حرکت کردیم، کار را آغاز میکنیم" به وی ارسال کرده اند. پلیس همچنین در جستجوی صلاح عبدالسلام تنها تروریست شناخته شده ایست که در حملات روز جمعه گذشته دست داشته و اینک فراری است. فرد دیگری نیز صلاح عبدالسلام و ٧ تروریست کشته شده را در سفر آنان از بلژیک به فرانسه همراهی می کرده است که هنوز مورد شناسائی پلیس قرار نگرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر