منابع نظامی یمن روز جمعه 13 نوامبر سال 2015 از ورود نیروهای نظامی تازه‌نفس ائتلاف عربی به رهبری سعودی با تجهیزات بسیار پیشرفته به بندر «الزیت» در منطقه برقه در عدن خبر دادند.
به گزارش العربیه به نقل از منابع یمنی نیروهای اعزامی شامل صدها تن از نیروی پیاده نظام، وسایل نقلیه زرهی و ده‌ها تانک، می شود.
قرار است بخشی از این نیروها در پادگان‌های ائتلاف در شهر عدن به صورت آماده باش برای رفع هر کمبودی در آینده باقی بمانند و بقیه نیروها و تجهیزات در اردوگاه نزدیک کاخ ریاست جمهوری«المعاشیق» مستقر شوند.
از سوی دیگر، مقاومت مردمی در عدن اعلام کرد که 17 بشکه مواد منفجره را در یک انبار متعلق به پادگان «بدر» که پیشتر دست حوثی ها بود، درمنطقه خور مکسر در مرکز شهر کشف کردند. نیروهای مقاومت مردمی پس از دریافت گزارش هایی در مورد احتمال بکارگیری این انبار توسط عناصر حوثی ها علیه مردم غیر نظامی با پیگیری چند روز توانستند این انبار را کشف کنند و تمام تجهیزات و مواد منفجره آن را مصادر کنند.
گفتنی است که شبه نظامیان حوثی پس از تحمل شکست های جبران ناپذیر از ائتلاف و نیروهای مقاومت مردمی یمن در مناطق مختلف این کشور برای برهم زدن امنیت و ثبات مناطق آزاد شده به خرابکاری، بمب گذاری و گلوله باران مناطق مسکونی روی می آوردند.
نیروهای ائتلاف عربی به رهبری سعودی به کمک نیروهای مردمی و ارتش ملی یمن، از آغاز عملیات نظامی «طوفان قاطعیت » تاکنون بیش از 75 درصد از مناطق اشغال شده توسط کودتاگران مسلح حوثی را آزاد کردند.