کل نماهای صفحه

۲۰ آبان ۱۳۹۴

ترکیه خواستار ایجاد یک منطقۀ امن در شمال سوریه شد

ترکیه خواستار ایجاد یک منطقۀ امن در شمال سوریه شد

media

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه، قبل از برگزاری اجلاس گروه "بیست قدرت اقتصادی" جهان، بار دیگر خواستار ایجاد یک منطقۀ امن در خاک سوریه برای اسکان پناهجویان این کشور شد.
 رؤسای کشورهای گروه بیست قدرت اقتصادی جهان از جمله رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا، ولادیمیر پوتین و باراک اوباما، یکشنبه و دوشنبه آینده در اجلاس سالانۀ این گروه در شهر آنتالیا در ترکیه شرکت خواهند جست. مهم ترین موضوع این نشست بحران سوریه و مسئلۀ مهاجران این کشور است.
ترکیه که بیش از دو میلیون آوارۀ سوری را در خاک خود پناه داده از مدت ها پیش خواستار ایجاد یک منطقۀ امن در شمال سوریه از "عزاز" تا "جرابلس" شده تا در آن آوارگان سوری پناه بگیرند. رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی ای در آنکارا خواستار اتخاذ تدابیر واقع بینانه برای ایجاد چنین منطقه ای شده است.
متحدان ترکیه در پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، تاکنون با این پیشنهاد مخالفت کرده اند. با این حال، رییس جمهوری ترکیه گفته است که کشورهای عضو ناتو نیز تغییر نظر داده و اکنون با پیشنهاد آنکارا موافقند.
در این حال، رسانه های ترکیه همانند مقامات دولتی این کشور طی هفتۀ گذشته ورود نیروی زمینی ترکیه به خاک سوریه را برای نبرد با قوای داعش محتمل دانسته اند. احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، گفته است که راهبرد جدید این کشور باید دربرگیرندۀ حملات هوایی و زمینی باشد. او افزوده است که در صورت تشکیل یک جبهۀ جدید و تعریف یک راهبرد صحیح در قبال سوریه ترکیه نیز آمادۀ مشارکت در آن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر