زن بمبگذاری که بامداد چهارشنبه در آپارتمانی در محله "سن دونی" شمال پاریس خود را منفجر کرد، بامداد پنجشنبه 19 نوامبر معلوم شد که نامش حسنا آیت بولحسن، فرانسوی مغربی تبار است. او اولین زن تروریست انتحاری در تاریخ اروپاست. 

او به همراه عده ای دیگر در آپارتمانش به مدت 7 ساعت با پلیس درگیر بودند، و در انتها با منفجر کردن جلیقه انفجاری خود را متلاشی کرد. شایعه ها حکایت از آن دارد که او همسر عبدالحمید اباعود، معروف به "ابوعمر السوسی" از طراحان حمله انتحاری جمعه گذشته پاریس بوده است. او دختر دایی شوهرش بود، 26 سال سن داشت و در فرانسه از پدرومادری مغربی به دنیا آمده بود.

در رسانه های فرانسه آمده است که 26 سال پیش حسنا در محله "کلیشی لاگارین" در پاریس به دنیا آمده و او همیشه می گفت که "به جهادگران می پیوندد." او به سوریه و عراق سفر کرد و همراه گروههای تندرو جنگیده بود. او با استفاده از یک فرصت به فرانسه برگشت، جایی که همیشه آنرا "بلاد کفار" می خواند.

بر اساس گزارشها، 100 نفر از نیروهای ویژه فرانسوی آپارتمان حسنا را محاصره کردند و او پس از تیراندازی با کلاشنیکوف، ناگهان در مقابل چشم دوربین دید شب ماموران خود را منفجر کرد.


یک روزنامه بلژیکی نوشت که حسنا در روز 19 اوت 1989 در فرانسه به دنیا آمد و از بچگی با مادر عبدالحمید اباعود نزدیک بود.