کل نماهای صفحه

۲۰ آبان ۱۳۹۴

عربستان می کوشد تا سازمان ملل مداخلۀ ایران و روسیه را در سوریه محکوم کند


عربستان می کوشد تا سازمان ملل مداخلۀ ایران و روسیه را در سوریه محکوم کند


media

عربستان سعودی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را تشویق می کند که مداخلۀ نظامی روسیه و جمهوری اسلامی ایران را در سوریه محکوم کند. رویترز با اعلام این خبر افزوده است که اقدام عربستان واکنش تُند ایران و سوریه را در پی داشته است.
دولت ریاض برای این منظور قطعنامه ای تهیه کرده و در این اقدام از پشتیبانی کشورهای عربی، آمریکا، انگلستان و فرانسه و دیگر قدرت های غربی نیز بهره مند شده است. منابع دیپلماتیک گفته اند که قطعنامۀ عربستان احتمالاً هفتۀ آینده در شورای حقوق بشر سازمان ملل و پس از کنفرانس بین المللی وین دربارۀ سوریه به رأی گذاشته خواهد شد.
طرح قطعنامۀ پیشنهادی عربستان بی آنکه صریحاً نامی از روسیه ببرد می خواهد بگوید که "سازمان ملل قویاً حملات صورت گرفته علیه مخالفان میانه رو بشار اسد را محکوم می کند و از آنجا که این حملات به سود گروه داعش تمام می شود خواستار توقف فوری آنها است."
رویترز در گزارش اش تصریح کرده است که این اظهارات صریحاً روسیه را آماج قرار می دهند که طی بیش از یک ماه گذشته مخالفان میانه رو رژیم بشار اسد را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.
اگر چه دولت روسیه مدعی است که حملات هوایی این کشور گروه "داعش" را هدف می گیرند، اما، قدرت های غربی اعلام می کنند که ۸۰ درصد حملات هواپیماهای روسی نیروهایی به غیر از "داعش" را هدف می گیرند.
قطعنامۀ پیشنهادی عربستان "حضور رزمندگان تروریست خارجی در سوریه و 
همچنین نیروهای خارجی متحد بشار اسد از جمله سپاه قدس 
سپاه پاسداران ایران، حزب الله لبنان در سوریه را محکوم می
 کند."

نمایندۀ ایران در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل نسبت به ذکر نام سپاه پاسداران ایران در کنار اسامی گروه های تروریستی حاضر در سوریه اعتراض کرده است.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر