کل نماهای صفحه

۲۳ آبان ۱۳۹۴

ديپلمات تروريست ” حميد ابوطالبي ” ، دستيار روحاني در سفر به ايتاليا و فرانسه



ايران اسرار
شمه اي درباره حميد ابوطالبي يكي از تروريست هاي همراه روحاني به ايتاليا و فرانسه
علاوه بر حسن روحاني كه از سال 1368 در پست دبير شوراي عالي امنيت رژيم، بمدت 16 سال پيش برنده خط ترور مخالفين ايراني رژيم ولايت فقيه و صدور تروريسم در منطقه و سركوب در داخل بوده است، 8 تن از 18 وزير كابينه  و 15 نفر از كل كابينه 37 نفره او از مقامات تروريستي و امنيتي رژيم ملايان در اين ساليان بوده اند.
آخوند حسن روحاني در روزهاي آينده با شماري از تروريستها، شكنجه گران وپاسداران در روزهاي آتي به ايتاليا و فرانسه سفر ميكند! [1] يكي از اين تروريست ها كه سابقه طولاني در تروريسم  و صدور بنيادگرائي در همكاري با روحاني دارد و در اين سفر او را همراهي ميكند «حميد ابوطالبي» است.
حميد ابوطالبي كيست؟
حميد ابوطالبي متولد سال 1336 در تهران است. كه در كابينه حسن روحاني پست «معاونت سياسي دفتر رياست جمهوري» را دارد. روحاني تلاش كرد كه او را بعنوان سفير رژيم در دفتر سازمان ملل در نيويورك معرفي كند كه بخاطر سابقه اش در گروگانگيري سال 1358 و فعاليت هاي بعدي تروريستي، دولت آمريكا به او ويزاي ورود به نيويورك نداد.
ابوطالبي در گروگانگيري سفارت آمريكا در تهران
حميد ابوطالبي از ابتداي روي كار آمدن خميني در سال 1979 از فعالان دانشجويان خط امام و يكي از طراحان و رهبران اشغال سفارت آمريكا در تهران بود كه در مصاحبه هاي دانشجويان خط امام گروگانگير شركت ميكرد. ابوطالبي براي كسب ويزاي آمريكا جهت بدست آوردن پست سفير رژيم در دفتر سازمان ملل در نيويورك، در مصاحبه با خبرآنلاين در 18 اسفند 92 نقش خود را در گروگانگيري در حد يك مترجم پائين آورد.[2] اين انكار در حالي بود،كه چندماه قبل از آن “سيد محمد هاشمي اصفهاني“ از دانشجويان پيرو خط امام كه در گروگانگيري سفارت آمريكا شركت داشت در 27 آبان 92 در مصاحبه با روزنامه ايران فاش كرده بود كه حميد ابوطالبي همراه عباس عبدي از طراحان و پيشتازان گروگانگيري بوده است.[3]
ابوطالبي از پايه گذاران صدور بنيادگرائي
صدور بنيادگرائي از سال 1358 تحت عنوان نهضت هاي آزاديبخش شكل گرفت. كه يكي از پايه گذاران هسته اوليه آن در سال 1358 حميد ابوطالبي بود. روزنامه ايران در 27 آبان 92 در مصاحبه با مهندس سيد محمد هاشمي اصفهاني از دانشجويان پيرو خط امام كه همراه حميد ابوطالبي در  گروگانگيرهاي سفارت نقش داشت از حميد ابوطالبي بعنوان يكي از پايه گذاران صدور تروريسم نامبرده و ميگويد: « در سال 58 با تسخير سفارت امريكا در تهران موج ديگري از انقلاب اسلامي يا به تعبير امام انقلاب دوم را رقم زدند. و دعوت از “نهضت هاي آزاديبخش جهان“ را شروع كردند كه آقاي عبدي و آقاي حميد ابوطالبي از طرف دانشجويان مسلمان پيرو خط امام (در سال 1358) به الجزاير رفتند و 17 (نفر) از نهضت هاي آزاديبخش جهان را به تهران دعوت كردند ، يكي از آن ها از همراهان همين آقاي «دانيل اورتگا» رئيس جمهور نيكاراگوئه بود که به ايران آمدند. يعني بيرق «اتحاد بين مستضعفين جهان» در يك دست ما (دانشجويان خط امام) و 52 گروگان امريكايي را در دست ديگر داشتيم»[4]
حميد ابوطالبي و ديپلماسي پنهان
همزمان با گروگانگيري سفارت آمريكا و بدنبال آن گروگانگيري در لبنان و شروع موج ترورها پديده اي بنام ديپلماسي پنهان در رژيم منفور خميني شكل گرفت. كه از يكطرف تروريست ها گروگان ميگرفتند و از طرف ديگر ديپلمات ها وارد مذاكرات پنهان براي معامله روي گروگانها ميشدند. (به اين مسئله بايد جداگانه پرداخت).
حميد ابوطالبي كه در ارتباطات با بنيادگراها تحت نام ” نهضت هاي آزاديبخش” بود از فعالين ديپلماسي پنهان رژيم شد و در همين رابطه و با شعار انقلابي كردن روابط خارجي در سال 1981 رسما وارد وزارت خارجه شد. و در وزارتخارجه بعنوان يك ديپلمات تروريست همواره ديپلماسي پنهان را دنبال كرده است. در دوره روحاني حميد ابوطالبي يكي از مذاكره كنندگان ديپلماسي پنهان رژيم با آمريكا در مورد سه كوهنور آمريكائي كه رژيم آنها دستگير كرده بود، همچنين  جزو مذاكرات كنندگان غير علني در جريان  مذاكرات هسته اي رژيم بوده است.
 نقش حميد ابوطالبي در طرح ترور شهيد حسين نقدي نماينده شوراي ملي مقاومت در ايتاليا
از سال  1368كه حسن روحاني دبير شوراي عالي امنيت رژيم بود، با تصويب شوراي عالي امنيت رژيم ، يكسري ترورها در داخل و خارج ايران انجام شد كه يكي از اين ترورها ترور شهيد محمد حسين نقدي در 25 اسفند 1371 بود. ابوطالبي از سال 1988 تا 1992 (تا چندماه قبل از ترور) سفير رژيم درايتاليا بود. حميد ابوطالبي كه كينه زيادي نسبت به شهيد محمد حسين نقدي داشت و حتي شخصا او را تهديد به ترور كرده بود، نقش مستقيم و فعالي در شناسائي ها و طراحي ترور و تهيه  امكانات و لجستيك  براي حضور تروريست ها درايتاليا داشت.
 دادگاه عالي جنايي رم كه جلسه خود را در 16 و 18دسامبر 2008 برگزار كرد، پس از سه ماه شور و بررسي حكم خود را همزمان با سالگرد شهادت محمد حسين نقدي اعلام و نقش ابوطالبي در اين ترور را به ثبت داد. اين حكم 21صفحه يي به استناد شهادت شهود، تحقيقات گسترده مقامات ايتاليا و اسناد شوراي ملي مقاومت صادر شده است. در اين حكم مراحل تصميم گيري و اجراي اين قتل و مراحل تحقيقات با جزييات مورد بررسي قرار گرفته و اعلام شده است كه تصميم قتل «نقدي به خاطر فعاليت سياسي جديش در ايتاليا، به خاطر مهارتش در برقراري رابطه با بالاترين اعضاي طبقه سياسي ايتاليا، به خاطر تواناييهاي غيرقابل ترديد انسانيش و به خاطر مبارزه بي وقفه يي كه با چهره آخته و آشكار عليه رژيم انجام مي داد، از طرف بالاترين مقامات سياسي- مذهبي تهران اتخاذ و به گروهي سپرده شد كه با طرح انجام اين كار وارد ايتاليا شده و در هماهنگي كامل با نمايندگي ديپلماتيك ايران در ايتاليا و به طور خاص با سفير ابوطالبي سازماندهي و اداره مي شد»[5]
حسن روحاني با آوردن حميد ابوطالبي ” گروگانگير و تروريست ” شناخته شده اي كه آمريكا هم به او ويزا نداد ، به همراه اکیپ خود در ایتالیا وفرانسه چه پيامي به غرب ميدهد ؟
حسن روحاني كه بطور مشخص از سال 1989 تا 2005 بعنوان دبير شوراي عالي امنيت ملي در تمامي عمليات تروريستي از انفجار آرژانتين تا برج هاي خبر در عربستان و ترور ميكونوس در آلمان، شهيد حقوق بشر دكتر كاظم رجوي در ژنو، شاهپور بختيار در پاريس، زهرا رجبي در استانبول و ... و انفجار حرم امام رضا در ايران – مشهد تا ترور كشيش هاي مسيحي و ... نقش تصميم گيرنده و امضاي اين طرح ها ترور را داشته است و همچنين در طرح و تصويب در سركوب قيام مردم قزوين و اسلام شهر و مشهد در سالهاي 1992 – 1993 و سركوب دانشجويان در سال 1999 و تصويب 1000 موشك به قرارگاههاي ارتش آزاديبخش در آوريل 2001 و ... نقش داشته است و در دوره دوساله كنوني هم بيش از 2000 اعدام در ايران و حمايت از كشتار مردم در عراق و سوريه و يمن ... بهمراه يك گروه تروريست در زير پاي او فرش قرمز پهن كردن  آيا توهين به مردم و دولت هاي اروپائي نيست؟ و  حاوي اين پيام نيست كه  بخاطر منافع اقتصادي و سياسي بايد با همين هويت تروريست و سركوبگر مرا بپذيريد؟
خانم مريم رجوي بخاطر ارج نهاد به ارزش هاي بنيادين اروپائي در اطلاعيه شان در مورد اين سفر تاكيد كردند  «فرش قرمز پهن كردن توسط دولتهاي اروپايي براي روحاني، خوش آمد گويي به پدرخوانده تروريسم و بنيادگرايي و تقويت تماميت رژيم و هارترين باندهاي آن و عليه حقوق بشر در ايران است. استقبال از روحاني تنها اين رژيم را در شكنجه و اعدام مردم ايران و جنگ افروزي بيشتر در منطقه به ويژه در سوريه و صدور افراطي‌گري اسلامي و تروريسم تشجيع خواهد نمود.
رابطه با رژيم ايران بايد به توقف اعدام و بهبود وضعيت حقوق بشر در ايران مشروط شود. اين خواست مردم ايران و لازمه صلح و مبارزه با تروريسم در منطقه و جهان است.»




[1]  شوراي ملي مقاومت ايران در اطلاعيه به تاريخ 22 آبان 94 اسامي و سابقه كوتاهي از تعدادي از اين تروريست ها و شكنجه گران همراه حسن روحاني با ايتاليا و فرانسه را افشا كرد.
براي مطالعه متن اطلاعيه اينجا كليك كنيد
[2]  خبر آنلاين 18 اسفند 92
[3]  روزنامه ايران 27 آبان 92 : http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2850456


[4]  روزنامه ايران 27 آبان 92 : http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2850456

[5]  همبستگي ملي سه شنبه، ۲۷ اسفند، ۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر