کل نماهای صفحه

۶ آذر ۱۳۹۴

سعودی: گزینه نظامی در سوریه همچنان پابرجا است

سعودی: گزینه نظامی در سوریه همچنان پابرجا است
دبی-العربیه.نت فارسی
عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی با بیان این‌که بشار اسد جایی در آینده سوریه ندارد گفت که گزینه نظامی در سوریه همچنان پابرجا است و پشتیبانی از مخالفان اسد ادامه خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز، الجبیر پنجشنبه ۲۶ نوامبر در کنفرانس خبری با همتای اتریشی خود گفت که اسد چه با راه حل سیاسی چه نظامی باید از قدرت برود.
او ادامه داد که سعودی با شماری از گروه‌های اپوزیسیون سوریه به منظور برگزاری کنفرانسی در ریاض با هدف متحد کردن اپوزیسیون پیش از مذاکرات صلح آینده سوریه در وین در تماس است. او اما زمانی برای کنفرانس ریاض اعلام نکرد.
وزیر امور خارجه سعودی گفت: «گزینه نظامی همچنان پابرجا است و پشتیبانی از اپوزیسیون سوریه همچنان ادامه دارد.»
او ادامه داد که هدف از نشستی که قرار است در سعودی برگزار شود «یکپارچه کردن اپوزیسیون سوریه و کمک به آن به منظور دست یابی به دیدگاهی واحد است تا بتوانند نقش تاثیرگذاری در مذاکرات به منظور رسیدن به راه‌حلی سیاسی که به برکناری بشار اسد بینجامد، ایفا کند.»
حدود دو هفته پیش مذاکراتی بین‌المللی درباره بحران سوریه در وین برگزار شد. سعودی، ایران، ترکیه و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد که آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین هستند، در این کنفرانس حاضر بودند. این کشورها طرحی به منظور اجرای مذاکرات مستقیم میان دولت و اپوزیسیون سوریه تا اول ژانویه آینده وضع کردند.
چند دستگی در صفوف اپوزیسیون سوریه یکی از موانع پیش‌رو در مسیر تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان تنش به شمار می‌آید.
وزیر امور خارجه سعودی تاکید کرد: «با هیچ گروهی که در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد، تعاملی نمی‌کنیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر