کل نماهای صفحه

۲۶ آبان ۱۳۹۴

پوتین فرمان همکاری مستقیم نیروهای روسی را با فرانسه صادر کر

پوتین فرمان همکاری مستقیم نیروهای روسی را با فرانسه صادر کرد

ار اف ای فرانسه
mediaناوگان جنگی کشورش در مدیترانهDR
روز سه‌شنبه ۱۷نوامبر/۲۶ آبان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، 
به ناوگان جنگی کشورش در مدیترانه دستور داد که مستقیماً با نیروهای
 فرانسه وارد همکاری شوند. پوتین همچنین در گفتگویی تلفنی با فرانسوا
 هولاند، در مورد افزایش همکاری امنیتی میان روسیه و فرانسه تبادل 
نظر کرده است.
 ولادیمیر پوتین در پیام خود به ناوگان جنگی کشورش در مدیترانه دستور داد که با ناو هواپیمابر فرانسوی "شارل دوگل" ارتباط برقرار کنند. پوتین خطاب به نیروهای کشورش گفته است: «باید با فرانسوی‌ها تماس مستقیم بگیرید و با آنان به عنوان متحدان ما همکاری کنید».
 تقریباً همزمان، اعلام شد که برای نخستین بار «بمب‌افکن‌های استراتژیک» روسیه، مواضع داعش را در سوریه بمباران کردند.
بمب‌افکن‌ استراتژیک به هواپیماهایی گفته می‌شود که قادر به طی مسافت‌های زیاد برای بمباران ‌اهداف مهم (شهرها، بندرها...) هستند. این هواپیماها توان حمل مقدار زیادی بمب و یا بمب اتمی را دارند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که در بامداد سه‌شنبه ۱۷نوامبر، بمب‌افکن‌های سنگین روسی مناطقی را در اطراف شهر "رقه" هدف قرار داده‌اند. وی همچنین اعلام کرد که هواپیماهای روسی در حملات خود از موشک‌های کروز استفاده کرده‌اند.

به دنبال انتشار این خبرها، در پاریس اعلام شد که فرانسوا هولاند در جهت هماهنگی بیشتر اقدامات ضدتروریستی با ولادیمیر پوتین گفتگویی تلفنی داشته است. کاخ کرملین نیز اعلام کرد که هولاند و پوتین با همکاری‌ تنگاتنگ سرویس‌های امنیتی فرانسه و روسیه در مورد سوریه موافقند.

قرار است که در روز ۲۶ نوامبر، فرانسوا هولاند در مسکو با همتای روسی خود دیدار کند. دو روز قبل از آن آقای هولاند در واشنگتن با باراک اوباما ملاقات خواهد داشت. مبارزه با تروریسم و داعش موضوع اصلی این گفتگوها خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر