کل نماهای صفحه

۲۷ آبان ۱۳۹۴

رهبر حقیقی حوثی ها را برای اولین بار بشناسید

رهبر حقیقی حوثی ها را برای اولین بار بشناسید


العربیه.نت- فارسی
برخی اطلاعات درز شده و بحث برانگیز حكايت از آن دارد که رهبر شرعی و حقیقی حوثی های مورد حمایت ایران، عبدالملک حوثی نیست، بلکه مرد دیگری به نام عبدالله عیضه الرزامی است.
بر اساس این منابع، الرزامی دوست و همیار حسین بدر الدین الحوثی، موسس گروه حوثی ها است. این دو در دهه هشتاد قرن گذشته، به شهر قم رفته و در آن جا علوم دینی را فراگرفته اند.
پس از وحدت دو یمن شمالی و جنوبی، الرزامی و بدر الدین الحوثی به حزب الحق پیوستند. این حزب از تندروهای فرقه زیدیه تشکیل شده است. این دو به نمایندگی از حزب الحق در سال 1993 وارد پارلمان یمن شدند.
عبدالمجید سنان، پژوهشگر سیاسی یمنی می گوید:« این دو بعدها بطور غیر علنی گروه (جوانان مومن) را بوجود آوردند. این تشکل هسته اصلی گروه حوثی ها شد. حسین الحوثی مرد اول و الرزامی مرد دوم این الشباب المومن بودند.»
آقای سنان افزود: «بر اساس اطلاعات موثق به دست آمده، حسین الحوثی و الرزامی گروهی به نام « جماعت حوثی ها» تشکیل نداده اند و تصمیم به ارثی بودن رهبری نگرفته بودند. اما «تشکل جوانان مومن» را تاسیس کردند با این توافق که پس از حسین بدر الدین الحوثی، الرزمی رهبر این گروه باشد.»
او در ادامه گفت:« هنگامی که حسین الحوثی در 10 سپتامبر سال 2004 کشته شد، دستگاه امنیتی ایران از طریق سپاه پاسداران و حزب الله لبنان که به صعده محل حوثی ها رسیده بودند، دخالت کردند و الرزامی را به عدم نامزدی برای رهبری این گروه متقاعد کردند. هدف آنها این بود که در گروه جدایی نیفتد.»
نیروهای سپاه پاسداران و حزب الله لبنان که خود را مخفیانه به صعده رسانده بودند، به الرزمی وعده داده بودند که بعدها او را در رهبری حزب یاری کنند و به این ترتیب بدر الدین الحوثی رهبر موقت گروه «جوانان مومن» را به عهده گرفت.
سنان گفت که علی عبدالله صالح رئیس برکنار شده یمن، در جریان آن تغییر و تحولات بود و به روزنامه «الوسط الاسبوع» نزدیک به وی دستور داد مصاحبه ای با بدر الدین الحوثی انجام دهند و او را برای یمنی ها معرفی کند.
در همان حال، مقدمات رهبری عبدالملک الحوثی در جریان بود تا این جوان، جانشین برادر خود باشد، برخی از نزدیکان عبدالملک شایعه پخش می کردند که الرزامی مرده است یا به دست نیروهای دولتی دستگیر شده است.
بر اساس گفته های سنان، برخی اطلاعات درز شده، نشان می دهد که الرازمی توسط حوثی ها در یک پناهگاهی مخفی شده است. این گروه همزمان گزارش هایی منتشر می کند مبنی بر اینکه الرازمی در یکی از جبهه های هم مرز با سعودی حضور دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر