کل نماهای صفحه

۲۵ مهر ۱۳۹۴

حقوق بشر"تسلیم در برابر یک رژیم دیکتاتوری"در رابطه با سفر اشتاين ماير به ايران ناقض حقوق انسان


حقوق بشر"تسلیم در برابر یک رژیم دیکتاتوری"

تیلمان زولش، رئیس بنیاد مدافع حقوق اقوام تحت ستم تیلمان زولش، رئیس بنیاد مدافع حقوق اقوام تحت ستم روز جمعه (۱۶ اکتبر/۲۴ مهر) در نامه سرگشاده به وزیر امور خارجه آلمان توصیه می​کند "به جای معامله اقتصادی، وضعیت حقوق بشر را با حاکمان ایران در میان بگذارد و آزادی زندانیان سیاسی را از سران ایران طلب کند".
بنیادی که آقای زولش ریاست آن را برعهده دارد یکی از بزرگ​ترین سازمان‌های حقوق بشری در کشورهای آلمانی‌زبان است. این بنیاد در بسیاری از کشورهای اروپایی، از جمله در اتریش، سوئیس و ایتالیا دفتر نمایندگی دارد. در کشور آلمان بیش از ۱۲ هزار نفر از این بنیاد حمایت می‌کنند.
بیشتر بخوانید: وزیر امور خارجه آلمان؛ پلی میان تهران و ریاض؟


تیلمان زولش، رئیس بنیاد مدافع حقوق اقوام تحت ستم
آقای زولش به دویچه وله می​گوید: «سفر اشتاین مایر تسلیم آلمان در مقابل یک رژیم دیکتاتوری و دوری از پرنسیپ​ها و اصول یک دولت قانونمدار است. ایران یکی از مستبدترین رژیم های دنیاست. من در نامه​ای که به آقای اشتاین مایر نوشتم صریحا از وزیر خارجه​مان خواستم که از اصول و ارزش​های دمکراتیک، حقوق بشر و دفاع از حقوق اقلیت​ها دوری نکند و این مسائل را با سران ایران صریحا مطرح کند.»
زولش ادامه می​دهد: «سفر اشتاین مایر به تهران نباید این تصور را ایجاد کند که منافع اقتصادی این کشور و معامله با چنین رژیمی مهم​تر از پرنسیپ​های دمکراتیک است. به عقیده من معامله با رژیمی که شکنجه می​کند و می​کشد اشتباه هست. چگونه است که ما از جنایت روسیه در اوکرائین و از پایمال شدن حقوق بشر انتقاد می​کنیم اما از سرکوب در ایران سخنی نمی​گوئیم.»
آقای زولش در نامه خود از اشتاین مایر خواسته است که برای آزادی زندانیان از جمله محمد صادق کبودوند مدافع حقوق بشر کرد ایرانی، امید کوکبی دانشمند و نخبه فیزیک از اهل سنت و ترکمن، محمدعلی طاهری بنیان‌گذار مکتب عرفان حلقه و ۷ تن از رهبران آئین بهائی با مقامات ایرانی صحبت کند.
او تاکید می​کند که توجه افکار عمومی آلمان و جهان به سرنوشت زندانیان سیاسی مانع برخوردهای تند و خشن قوه قضائیه ایران خواهد شد.
دويچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر