کل نماهای صفحه

۲۳ مهر ۱۳۹۴

توربین موتور بوئینگ ماهان در اسلامشهر سقوط کرد

توربین موتور بوئینگ ماهان در اسلامشهر سقوط کرد

صبح پنجشنبه ۲۳ مهر، قطعاتی از یک بوئینگ ماهان که در حال عزیمت به بندر عباس بود، در حوالی اسلامشهر سقوط کرد. این هواپیما با ۴۲۶ مسافر در مهرآباد فرود اضطراری کرد و مسافران آن با هواپیمای دیگری به سفر خود ادامه دادند.
قطعاتی از موتور هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ماهان که از تهران عازم بندرعباس بوده، در حین پرواز کنده شده و به زمین سقوط کرده است.
خبرگزاری «ایسنا» نوشت حوالی ساعت ۸ صبح پنجشنبه قطعه‌ای در زمین‌های کشاورزی اطراف چهاردانگه سقوط کرد: «در پی این حادثه عوامل آتش‌نشانی و انتظامی به محل رفته و مشاهده کردند که یک شیء پرحرارت و شعله‌ور که شباهت زیادی به موتور هواپیما دارد، در این قسمت سقوط کرده که بلافاصله شعله‌های آتش مهار شد.»
خبرگزاری‌های داخلی عکس‌هایی از قطعات کنده شده هواپیما را منتشر کرده‌اند. در شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویر دیگری از صحنه سقوط این قطعات در اسلامشهر، دست به دست می‌شوند.
فرامرز سروی، معاون تعمیرات و مهندسی خط پرواز شرکت هواپیمایی ماهان، به خبرگزاری «مهر» گفته است در زمان پرواز قطعه‌ای از موتور شماره ۳ هواپیما کنده شد و پس از برخورد با سایر قطعات هواپیما سقوط کرد اما خلبان بلافاصله متوجه موضوع شد و هواپیما را سالم به فرودگاه بازگرداند.
سروی گفته است که مسافران این پرواز، با هواپیمای دیگری عازم بندرعباس شده‌اند. به تاکید او، به محض تامین قطعات، هواپیما مجددا وارد خط پرواز می‌شود.
معاون تعمیرات و مهندسی خط پرواز ماهان افزوده که جمع آوری اطلاعات مربوط به نقص فنی هواپیما ادامه دارد و پس از بررسی دقیق، دلایل احتمالی سقوط توربین موتور روشن اعلام خواهد شد.
بوئینگ یاد شده، به گفته فرامرز سروی در سال ۱۹۹۰ ساخته شده است.
در آخرین سانحه ‌هوایی در ایران در اردیبهشت ۱۳۹۳، هواپیمایی در زاهدان مجبور به فرود اضطراری شد. معاون شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی پیش‌تر گفته است قطعات هواپیما پنج برابر قیمت واقعی وارد ایران می‌شوند و هزینه تعمیر در کشور بسیار بالاست.
شمار سوانح هوایی در ایران به دلیل فرسودگی ناوگان هوایی این کشور بالاست. سال‌هاست که ناوگان هوایی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا فرسوده شده و بسیاری از هواپیماها عملا خارج از رده محسوب می‌شوند. دور زدن تحریم قطعات هواپیما با دشواری همراه است و هزینه مالی فراوانی دارد.
لينك به منبع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر