ارتش آمریکا روز جمعه 16 اکتبر 2015 اعلام کرد، آماده است تا از طریق هوا مهمات بیشتری را به مخالفان سوری که با «داعش» در شمال این کشور در حال جنگ هستند، پرتاب کند.
به گزارش العربیه یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود،با تایید خبر پرتاب حدود 50 تن مهمات به مخالفان سوری به وسیله هواپیمای نظامی این کشور که روز یکشنبه رخ داد، گفته است که ایالات متحده مصمم است کمک های تسلیحاتی به مخالفان اسد را افزایش دهد.
این مقام آمریکایی گفت:«اگر مخالفان سوری ثابت کنند که سلاح های آمریکایی به شکل فعال علیه داعش بکار گرفته شود، واشینگتن به رساندن سلاح بیشتر به آنها ادامه خواهد داد».
وی افزود:« هر چقدر دستاوردهای مخالفان سوری در مناطق جنگی علیه داعش بیشتر باشد، ایالات متحده آمریکا نیز سلاح های پیشرفته بیشتری به آنها تحویل خواهد داد».
روز یکشنبه رسانه های غربی از جمله شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان»، گزارش دادند که یک هواپیما‌ی نظامی آمریکایی حدود 50 تن مهمات به گروه‌های مخالف دولت سوریه پرتاب کرد.
سی‌ان‌ان، در گزارشی خبر داد که هواپیمای های آمریکا شب یکشنبه 50 تن مهمات به مخالفان بشار اسد تحویل دادند.
طبق این گزارش ارتش آمریکا محموله‌ای شامل 112 بسته را از هواپیما به بیرون پرتاب کردند. این بسته‌ها به چتر نجات مجهز بودند و به آرامی در مناطق تحت کنترل مخالفان به زمین نشستند.
پیشتر ایالات متحده آمریکا برای رساندن سلاح به کردهای سوریه که علیه داعش در کوبانی می جنگیدند، از طریق هوا و با چتر نجات برای آنها پرتاب کرد.
این اولین قدم آمریکا در تلاش برای پیدا کردن راه‌های جدید به منظور حمایت از مخالفان سوری است.
جزییات این ماموریت هوایی توسط یکی از مقام‌های آمریکایی که اجازه صحبت‌کردن در این رابطه را نداشت، تایید شد. این مقام آمریکایی اعلام کرد تمامی بسته‌های مهمات با موفقیت توسط نیروهای مخالف اسد جمع‌آوری شده‌اند.