سرتیپ احمد العسیری، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی به رهبری سعودی روز جمعه در گفتگویی با تلویزیون العربیه، گفت، نیروهای ائتلاف تا تحقق اهداف تعیین شده یعنی بازگرداندن دولت قانونی وایجاد ثبات و امنیت در یمن به عملیات نظامی خود علیه شبه نظامیان حوثی و علی عبدالله صالح ادامه خواهند داد.
العسیری با تاکید بر اینکه هدف نیروهای ائتلاب بازگرداندن امید به یمن است گفت:« ما برای تحقق اهداف از چند راه عمل می کنیم یا از طریق اجرای کامل قطعنامه 2216 سازمان ملل متحد توسط حوثی ها یا از طریق ادامه عملیات نظامی تا بیرون رانده آنها از مناطقی که اشغال کردند».
سخنگوی نظامی نیروهای ائتلاف عربی در باره قبول حوثی ها به اعلام آتش بس و تعهد و اعتراف آنها به مشروعیت حکومت یمن گفت:« چنانچه جوثی ها به آتش بس تن در دهند و قانونی بودن ومشروعیت حکومت منصور هادی اعتراف کنند، این اعتراف رسمی باید از سوی دولت یمن و سازمان ملل متحد به طور رسمی اعلام گردد».
رسانه های غربی طی روزهای گذشته از تعهد شبه نظامیان حوثی برای پایان دادن به جنگ داخلی در چارچوب اجرای قطعنامه 2216، و همکاری نظامی و سیاسی با دولت قانونی عبدربه منصور هادی گزارش هایی منتشر کردند .
طبق این گزارش ها حوثی ها تعهدات خود را به صورت نامه ای کتبی به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد تقدیم کردند.
به گفته رسانه های غربی پیشنهادی پایان دادن به نزاع در یمن قرار است طی مراحلی به اجرا گذاشته شود. در مرحله اول اعلام آتش بس سپس عقب نشینی حوثی ها از همه شهرها و بازگشت حکومت قانونی یمن به صنعا خواهد بود.