کل نماهای صفحه

۱۷ مهر ۱۳۹۴

خالد خوجه: هفتاد هزار رزمنده متحد سوری آماده مقابله با رژیم اسد و حامیان آن هستند



خالد خوجه رهبر ائتلاف ملی سوریه می‌گوید: ما در مجموع 70هزار رزمنده داریم که همه آنها زیر یک چتر متحد هستند که آن هم شورای عالی نظامی است.
لينك به منبع
بخشهایی از مصاحبه اختصاصی وی با بخش انگلیسی تلویزیون الجزیره در زیر می‌آید:
خالد خوجه رهبر ائتلاف ملی سوریه: متأسفانه بعد از چهار سال و نیم، بشار اسد بر شدت کشتار در سوریه افزوده است. او از زمان شروع قیام، از تمامی تسلیحات خود علیه شهروندان استفاده کرد و اکنون هم این رژیم از بمبهای بشکه‌ای، موشکهای اسکاد و نهایتاً از نیروهای روسی استفاده می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت اپوزیسیون سوریه گفت:

ائتلاف ملی سوریه آمال و آرزوهای مردم سوریه را نمایندگی می‌کند. ما از طیف گسترده‌یی از جامعه سوریه برخورداریم... ما کردها، عربها، مسیحیان، مسلمانان، کسانی از اپوزیسیون چپ گرا و راست گرا را با خود داریم... همه اینها در ائتلاف ما جای دارند.

ما در مجموع 70هزار رزمنده داریم اما از آنجایی که اوضاع در سوریه به اینصورت نیست که ما یک منطقه مشخص داشته باشیم، در جبهه‌های مختلفی مستقر هستند. در شرق سوریه داعش و گروه‌های کردی را داریم اما در مورد ارتش آزادی سوریه، همه آنها زیر یک چتر متحد هستند که آن هم شورای عالی نظامی است.

خالد خوجه در مورد علت اشغالگری روسیه گفت: رژیم اسد داشت فرو می‌پاشید. در شروع قیام، اسد تمامی خاک سوریه را تحت کنترل داشت اما از آنجایی که مقاومت ما بسیار قدرتمند بود، اسد نتوانست جلوی حرکت ما به سمت مرکز شهرها را بگیرد. تجاوز رژیم ایران نتوانست به بشار اسد کمکی کند. رژیم ایران، گروه‌های شبه‌نظامی شیعی از پاکستان، هند و جاهای دیگر آورد که تعدادشان برابر با ارتش اسد بود اما به ماندن بشار اسد در قدرت، کمکی نکرد و مانع فروپاشی رژیم او نشده است. به همین دلیل روسها به کمک بشار اسد آمدند تا عمر او را طولانی‌تر کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر