علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، پنجشنبه ۱۵ اکتبر اعلام کرد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که مرتبط با اجرای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ است، از دوشنبه وارد مرحله اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی اکبر صالحی در حاشیه یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: "انشاءلله برجام از دوشنبه هفته آینده اجرایی خواهد شد."

شورای نگهبان قانون اساسی ایران در جلسه روز چهارشنبه خود مصوبه مجلس در خصوص «طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را تایید کرد.
مجلس ایران روز سه شنبه در جلسه‌ای جنجالی و پر تنش متن جزییات برجام را تصویب کرده بود. مجلس ایران پیش از این کلیات توافق اتمی را تصویب کرده بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران، پنجشنبه در نامه‌ای قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را که به حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور ابلاغ کرد.

علی اکبر صالحی درباره پیاده سازی برجام یادآور شد: «فکر می‌کنم دوستان امروز عازم وین هستند و اگر همه چیز طبق روال پیش برود فکر می‌کنم روز دوشنبه به احتمال قوی روز تصویب برجام و یا به مفهوم بهتر روزی است که طرفین به صورت رسمی اعلام می‌کنند که برجام مورد پذیرش قرار گرفته و هر طرفی مسیری را که برای تصویب رساندن برجام لازم بود طی کرده است.»

ژوئیه گذشته ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، به توافقی دست یافتند که طی آن، تهران بخشی از فعالیت های هسته‌ای خود را به حال تعلیق در می آورد.در مقابل بخشی از تحریم های اعمال شده علیه ایران لغو می شود.

بيشتر بخوانيد

خرازی ادعای مخالفت خامنه‌ای با توافق اتمی را رد کرد