حمله بزرگ زمینی ارتش سوریه که با کمک نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان و همچنین پشتیبانی هوایی روسیه در حومه جنوبی حلب آغاز شد، تا کنون نتوانسته نتایجی که مجریان حمله در پی آن بودند، به همراه داشته باشد. علاوه بر آن در اثر مقاومت سر سخت مخالفان حکومت اسد، به نظر می‌رسد تلفات مهاجمان بسیار بیش از چیزی باشد که تاکنون اعلام شده است. 

یک مقام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) به صدای آمریکا گفته است که با وجود افزایش حملات هوایی روسیه در روزهای اخیر، اما نیروهای دولتی سوریه تا امروز موفقیت زیادی نداشته‌اند. 

یک مقام دیگر هم گفته است که دستاورد حمله نیروهای دولتی و متحدانشان در شمال غرب سوریه که روسیه و ایران از آن حمایت می‌کنند، «اندک» بوده است. این مقام مسئول افزوده است که «نیروهای اپوزیسیسون در نبردهای سهمگینی در منطقه شرکت دارند.»
سه هفته پس از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه، موفقیت‌های نیروهای زمینی حکومت بشار اسد و متحدانشان، بیشتر به شبی‌خون‌هایی در حومه‌های حمص، حماه و حلب محدود بوده است. همچنین افزایش شمار نیروهای ایرانی در این نبردها به نظر می‌رسد تا کنون نتیجه دلخواه را نداشته است. 

علاوه بر آن مخالفان حتی در حومه حلب توانستند برخی مناطقی را که به سود مهاجمان از دست داده بودند، باز پس بگیرند. 

بنا بر این گزارش، برخی تحلیلگران می‌گویند که ایران تلفات زیادی را متحمل شده است. کشته شدگان سپاه پاسداران ۲۰ تا ۲۰۰ تن برآورد می‌شود که شماری از آن‌ها فرمانده هستند.