حتما اين فيلم جالب را ببينيد كه بزبان شيرين فارس افغاني است وازقربانیان افغان در سوریه ويك تاريخچه از جنايات رژيم خامنه اي وخميني و جنايات اسد را بازگو ميكند

روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارش تازه ای نوشت داد که سپاه پاسداران ایران پناهندگان شیعیه افغانی را برای جنگ در سوریه به کار می گیرد.
این روزنامه می افزاید سپاه در ازای مشارکت افغانها در جنگ علیه مخالفان اسد، ماهانه 500 دلار به عنوان دستمزد به آنها اعطا کرده و اقامتشان در ایران را نیز تضمین می کند.
به نوشته این روزنامه جامعه «هزاره شیعه» در افغانستان بیشتر از هر قشر دیگری از سوی سپاه برای جنگ در سوریه مورد استفاده قرار گرفتند. این قشر به دلیل اعتقادات فرقه ای و شرایط نامساعد زندگی مورد بهربرداری مستقیم جمهوری اسلامی قرار گرفتند.
روزنامه بریتانیایی «تایمز» نیز در ماه ژوئن 2015 طی گزارشی نوشت، که بیش از 5 هزار جنگجوی افغان در کنار نیروهای اسد علیه مخالفان سوری می جنگند.
این افراد با حمایت مالی و تجهیز و آموزش نظامی مستقیم ایران، به سوریه اعزام می شوند.
در گزارش تایمز نیز آمده است که ایران از وضعیت نامساعد هزاره ها در ایران استفاده کرده و آنها را برای اهداف نظامی خود در سوریه بکار می گیرند.
طبق آخرین آماری که منابع خبری فارسی زبان ایرانی و افغانی در باره شمار کشته شدگان شیعه افغانی و پاکستانی در سوریه منتشر کردند،
از ماه ژانویه سال 2013 تاکنون 113 شهروند ایرانی ، 121 تبعه افغانی و 20 شیعه پاکستانی در جنگ داخلی سوریه کشته شدند.
مخالفان سوری تاکنون دهها تن از نیروهای افغانی و ایرانی را در مناطق مختلف درگیری به اسارت درآوردند.