شورای نگهبان قانون اساسی ایران در جلسه روز چهارشنبه ۱۴ اکتبر خود «طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را تایید کرد.
این خبر را خبرگزاری‌های رسمی ایران مخابره کردند.

مجلس ایران روز سه شنبه در جلسه‌ای جنجالی و پر تنش متن جزییات برجام را تصویب کرد. مجلس ایران پیش از این کلیات توافق اتمی را تصویب کرده بود.

مجلس ایران صبح روز سه شنبه بررسی جزییات طرح اجرای برجام را آغاز کرد، اما ، در کمتر از ۲۰ دقیقه آن را تصویب کرد. نمایندگان با ۱۶۱ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع جزییات برجام را به تصویب رساندند.

نمایندگان مخالف نسبت به روش رای گیری دست به اعتراض‌های شدیدی در صحن مجلس زدند، و علی لاریجانی، رئیس مجلس را متهم به «قانون شکنی رسمی» کردند.

صبح سه شنبه لاریجانی در جلسه‌ای غیر رسمی از نمایندگان خواسته بود تا این طرح عامل شکاف بین نمایندگان نشود، و آن‌ها پس از رسمی شدن جلسه، در اولین دستور کاری خود وارد بررسی جزییات برجام شوند.

لاریجانی در جلسه علنی مجلس اجازه مطرح شدن پیشنهادهای ارائه شده از سوی مخالفان را نداد، و اعلام کرد بعد از قرائت متن کامل برجام رای گیری جهت تصویب آن انجام می‌شود.

این تصمیم لاریجانی فریادهای مخالفان را به همراه داشت و در یک لحظه دو نماینده موافق و مخالف نیز با یکدیگر بصورت فیزیکی درگیر شدند.

«برجام» همان اقدام جامع مشترک مورد توافق ایران و گروه ۱+۵ برای اجرای توافق هسته‌ای است.

ژوئیه گذشته ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان، به توافقی دست یافتند که طی آن، تهران بخشی از فعالیت های هسته‌ای خود را به حال تعلیق در می آورد.در مقابل بخشی از تحریم های اعمال شده علیه ایران لغو می شود.