کل نماهای صفحه

۱ آبان ۱۳۹۴

روسیه خواهان آغاز مذاکرات سیاسی میان رژیم سوریه و طیف کامل اپوزیسیون شد

روسیه خواهان آغاز مذاکرات سیاسی میان رژیم سوریه و طیف کامل اپوزیسیون شد

media
سرگئی لاوروف گفت که روسیه خواهان راه اندازی گفتگوها میان دولت سوریه با "طیف کامل نیروهای اپوزیسیون این کشور" چه در داخل و چه در خارج سوریه است.
وزرای خارجه چهار کشور آمریکا ، روسیه ، عربستان سعودی و ترکیه بعد از ظهر روز جمعه در وین اجلاس مشترکی را بر گذار کردند که هدفش یافتن راه حلی برای خروج از بحران سوریه بود.
پیش از برگذاری این اجلاس چهارجانبه، صبح جمعه  وزرای خارجه عربستان و ترکیه با جان کری وزیر خارجه آمریکا گفتگو داشتند و سپس دو وزیر خارجه آمریکا و روسیه در جلسه جداگانه ای به مذاکره پرداختند. امروز همچنین وزیر خارجه اردن با سرگئی لاوروف دیدار و گفتگو کرد.
پس از ملاقات وزرای خارجه اردن و روسیه، سرگئی لاوروف به رسانه های روسیه خبر داد که با همتای اردنی خود بر سر هماهنگ کردن عملیات نظامی در سوریه به توافق رسیده اند. وزیر امور خارجه روسیه گفت که "کشور وی و اردن به این نتیجه رسیده اند که برای تقویت روند سیاسی در سوریه باید تلاش ها در جهت مبارزه با داعش و دیگر گروههای تروریستی بیشتر شود". وی افزود که به این منظور مقامات روسیه و اردن توافق کرده اند که "نیروهای نظامی دو کشور عملیات خود را از طریق تمهیدات و تاسیساتی که در امان، پایتخت اردن، مستقر خواهد شد، هماهنگ کنند". سرگئی لاوروف از دیگر کشورهای شرکت کننده در نبرد علیه داعش دعوت کرد به این نظام هماهنگی بپیوندند.
خبرنگاران همچنین از وزیر خارجه آمریکا درباره توافق های امروز اجلاس چهار کشور پرسش کردند . پاسخ دیپلماتیک او این بود که " وقتی به توافق دست یافتیم به همه شما اطلاع می دهیم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر