کل نماهای صفحه

۲۳ مهر ۱۳۹۴

خامنه‌ای و توسل به حربه قتل نویسنده انگلیسی؛ چرا؟

لينك به منبع 

فتوي خميني در باره سلمان رشدي
 

خمینی دجال  پس از خوردن جام زهر آتش‌بس در سال 67، برای گریز از تبعات آن و همچنین دادن روحیه و دینامیزم به نیروهای وارفته رژیمش، در تاریخ 29بهمن 67 فتوای ارتداد  سلمان رشدی  را صادرکرد و گفت: ” «از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس که در این راه کشته شود، شهید است. »

همان زمان موج مخالفتهای بین‌المللی علیه این فتوای ضد انسانی سرتا سر اروپا و آمریکا را فرا گرفت و کشورهای اروپایی در اعتراض به آن سفرایشان را از ایران فراخواندند.

خمینی در حالی  فتوای قتل سلمان رشدی  را صادرکرد که کتاب سلمان رشدی مدتها قبل انتشار یافته بود و او با توجه به تبعات داخلی زهر آتش‌بس موقعیت را مغتنم شمرد تا با درست کردن یک بحران به نام سلمان رشدی، بتواند بر مسائل داخلی خودش و پرکردن خلأ جنگ فائق شود.

او برای پر کردن خلأ جنگ ناگزیر می‌بایست با راه‌انداختن بلوایی آن را جایگزین جنگ می‌کرد، بنابراین بهترین حربه برای خمینی فتوای قتل نویسنده انگلیسی بود.

هم اکنون نیز که نظام ولایت و در رأس آن خلیفه ارتجاع در اثر تن‌دادن به خواست قدرتهای غربی و پذیرش برجام زهرخور شده‌اند، خامنه‌ای به این گمان واهی که می‌تواند با همان الگوی خمینی یعنی در کنار سرکوب و اعدام در داخل با دامن زدن به این فتوای پوسیده و تاریخ دررفته اثرات جام زهر را بر پیکره فرتوت نظام ولایت را خنثی و یا به حداقل رساند، به این حربه متوسل شده است.

در حالی که آخوند صادق لاریجانی موج اعدامها را تأیید می‌کند و می‌گوید: ”این حق قصاصی که برای اولیا دم قرار داده شده و ما از این مسأله هیچ‌گاه عقب‌نشینی نخواهیم کرد جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی و شرع به موازینش عمل می‌کنه به این حرفها هم گوش نخواهد کرد... “، خلیفه زهر خورده ارتجاع بار دیگر بر حکم مرگ سلمان رشدی تأکید کرد و در یک استفتای نمایشی در مورد استمرار فتوای قتل این نویسنده انگلیسی توسط خمینی می‌گوید: ”تکلیف و حکم همان است که خمینی گفته است“. (تلویزیون شبکه یک 20مهر94)

به‌طور معمول تمدید حکم قتل سلمان رشدی از طریق بنیادی وابسته به بیت خامنه‌ای موسوم به بنیاد 15خرداد تمدید می‌شد. اما با توجه اهمیت زهر اتمی، امسال خامنه‌ای ناگزیر شد خودش شخصاً به صحنه بیاید و در حالی که هنوز چند ماه به سالگرد صدور فتوای خمینی مانده است، این حکم ضدانسانی را تجدید کند.

وزارت ارشاد رژیم نیز به بهانه حضور سلمان رشدی، نمایشگاه کتاب فرانکفورت را ترک کرده و آخوند صادق لاریجانی نیز ضمن تأیید کار وزارت ارشاد گفته است: «دعوت از شخص فاسد و مرتدی چون سلمان رشدی در این نمایشگاه نوعی دهن کجی به مسلمانان بود و حرکت وزیر محترم ارشاد پاسخ خوبی به غربی‌ها است که امیدواریم از این به بعد نیز هم‌چنان در مقابل چنین رفتارهایی تکرار شود».

روزنامه حکومتی جمهوری 22مهر 94 در مورد دعوت از رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت می‌نویسد: ”دعوت از رشدی برای حضور و سخنرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، آشکارا دهن کجی به دنیای اسلام است که اعلام محکومیت و اعتراض یکپارچه از سوی مسلمانان جهان و به‌ویژه نهادهای رسمی فرهنگی مرتبط را می‌طلبد تا نشان دهند نسبت به مسائلی از این قبیل، نه تنها بی‌تفاوت نیستند بلکه با حساسیتی متناسب با اهمیت موضوع، آن را پیگیری می‌کنند و نخواهند گذاشت حامیان رشدی مرتد به اهداف ضداسلامی خود برسند.

در شرایط کنونی طبیعی است که توسل ولی‌فقیه ارتجاع و سردژخیم قضاییه او به حربه اسلام پناهی و ترور، فاقد کارکردی است که این سیاست در زمان خمینی داشت. زیرا دیگر حنای اسلام پناهی برای پوشاندن چهره رژیم و توجیه سیاستهایش رنگی ندارد.


توسل خامنه‌ای به فتوای اعدام نویسنده انگلیسی و سردژخیم قضاییه رژیم به حربه قصاص ضدانسانی، مقارن با روزی است که از طرف ملل‌متحد روز جهانی علیه اعدام نام گرفته است.

رودروی خلیفه ارتجاع ونظام ضدانسانی ولایت، و درست در مواضعی کاملاً متضاد با تفکرات پوسیده آنها، خانم  مریم رجوی  در روز جهانی علیه اعدام (18مهرماه 94) اعلام کرد: ”سومین بهانه آخوندها در مورد اعدامها اجرای احکام اسلام است. حال آن که قانون قرون‌وسطایی قصاص که آخوندها شمار زیادی از هموطنان ما را به بهانه آن اعدام می‌کنند، با پیام عفو و رحمت اسلام در تعارض است. دینامیسم اسلام و قرآن این احکام ضدانسانی را رد می‌کند... طرح ما برای آینده، یک ایران بدون اعدام است. مقاومت ایران از سا‌لها پیش اعلام کرده که خواهان لغو حکم اعدام و پایان شکنجه و هر گونه نقض حقوق در ایران است.

طرح ما احیای دوستی و مدارا و بردباری است. طرح ما برای آینده، برچیدن احکام شریعت آخوندی است. ما قانون جزای ضدبشری و سایر قوانین ناقض حقوق‌بشر در این رژیم را رد می‌کنیم. ما قانون قصاص را ضدانسانی می‌دانیم. ما از قانونی دفاع می‌کنیم که برپایه گذشت و شفقت و انسانیت است“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر