کل نماهای صفحه

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

رژیم ولایت‌فقیه بناشده بر فساد سیاسی

لینک به منبع


مونتسکیو فیلسوف فرانسـوی، در قـرن هجـدهم نظریـه تفکیـک قـوا را با هدف مبارزه با فساد ارائه کرد. هرجا که قدرت و ثروت متمرکز می‌شود و هر جا که دولتی وجود دارد که با ساز و کارهای دموکراتیک و آزادیهای اساسی سر دشمنی دارد، فساد سیاسی و اقتصادی نیز وجود دارد!

در حکومتی که خمینی به‌نام ولایت‌فقیه در ایران پایه‌گذاری کرد از روز اول، فساد سیاسی را برقرار ساخت و در دشمنی با آزادی و دموکراسی، از هیچ جنایتی، حتی به قیمت رسوایی قتل‌عام هزاران زندانی سیاسی، فروگذار نکرد...

اعتراف به این فساد سیاسی در زبان و قلم دستجات مختلف این نظام بارها بیان شده است. نمونه‌ها از این قرارند.:

19/11/1380 خبرگزاری دولتی ایرنا به‌نقل از آخوند خاتمی، نوشت ”خاتمی موضوع فساد سیاسی را مطرح کرده و آن را از فساد اقتصادی خطرناکتر دانسته‌اند“ و اضافه کرد: آنچه می‌توان به بیان رئیس‌جمهور اضافه کرد، این است که مبارزه با فساد سیاسی، بسیار دشوارتر و پیچیده‌تر و ظریف‌تر از مبارزه با مفاسد اقتصادی است

... و امروز از زبان یکی دیگر از کارگزاران حکومتی، البته از باندی دیگر، مجدداً موضوع فساد سیاسی و رابطه‌اش با فساد اقتصادی شنیده می‌شود: توکلی عضو مجلس ارتجاع گفت: ”من معتقدم جمهوری اسلامی نه با انقلاب مخملی، نه کودتای نظامی و نه تجاوز خارجی از بین نمی‌رود اما اگر با فساد مبارزه نشود حتماً می‌تواند موجب نابودی حکومت شود... “. (خبرگزاری حکومتی ایسنا15 /2/ 1395)

او در ادامه به رواج رفیق بازی در توزیع قدرت، تبارگرایی، حمایت ویژه یا پارتی بازی، ویژه خواری اعتراف و تصریح کرد: ”تجارت نفوذ که در سالهای گذشته متأسفانه رونق پیدا کرده همان چیزی است که نمونه‌های آن را می‌توان شهرام جزایری، مه آفرید امیرخسروی و  بابک زنجانی  دانست.

توکلی با بیان این‌که اندازه فساد در کشورها می‌تواند تا 17 درصد تولید داخلی کشور باشد، گفت: ”برآورد سازمان شفافیت بین‌المللی نشان می‌دهد تنها برای یک سال هزینه اقتصادی فساد در ایران 34 میلیارد دلار بوده که 31 میلیارد دلار آن بر اثر کاستن از بهره‌وری و سه میلیارد دلار در اثر فرار سرمایه بوده است.

توکلی گفت: ”متوسط سرمایه خارجی جذب شده به ایران از سال 2007  تا سال 2011 سالانه 400 میلیون دلار بوده و این یعنی سرانه 5 دلاری که باعث می‌شود مرتبه 80 از 82 کشور را داشته باشیم.

توکلی با اعتراف به نفرت فزاینده‌ی مردم از ولایت‌فقیه و کل این نظام فاسد گفت: ”فساد سیاسی هنجارهای مورد قبول جامعه را متلاشی می‌کند و باعث می‌شود نقش هدایتگری حکومت تضعیف شود و از دعوت حکومت به دینداری استقبال نشود. همان‌طور که ما اوایل انقلاب الگوی رفتاری مردم بودیم اما حالا دیگر اینطور نیست...

نمونه‌های دیگری از فساد دامنگیر این نظام تبهکار:

گزارش فساد در بنیاد شهید در مجلس قرائت نخواهد شد“. (سایت مجلس رژیم 14 اردیبهشت 1395)

در حالی که پیش از این بارها قرائت گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد موسوم به شهید در دستور کار مجلس ارتجاع قرار گرفت و حتی زمان و روز برای آن تعیین شد اما حال عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع گفته است: ”امکان قرائت آن در صحن و ارائه آن به هیات‌رئیسه وجود ندارد ”.

تناقض گویی‌های نمایندگان مجلس ارتجاع درباره پرونده فساد در بنیاد موسوم به شهید نشان می‌دهد که فشارهای بیرونی هم‌چنان از مطرح شدن آن جلوگیری می‌کنند. ابعاد فساد در بنیاد موسوم به شهید چنان است که حتی حاضر نیستند گوشه‌یی از آن به بیرون درز کند. فسادی که به گفته اعضای درگیر در کمیته تحقیق و تفحص ابعادی فراتر از اختلاس در سازمان تأمین اجتماعی دارد.

اواخر سال 92 بود که اعلام شد تحقیق و تفحص از بنیاد موسوم به شهید به پایان رسیده و قرار است پس از نهایی شدن گزارش در صحن علنی قرائت شود، و عده‌یی که پس از این همه مدت عملی نشد. این تحقیق و تفحص از سال 90 کلید خورده بود.

بیش از 30 هزار سند و 500 صفحه گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد موسوم به شهید آماده بود. اما مجلس نهم ترجیح داد تا چشمش را بر روی فساد عظیم ببندد.

تنها در یک فقره از این فساد عظیم جابه‌جایی مالی 170 میلیارد تومانی کشف شده بود که حتی این پول قابل بازگشت نیست چرا که از کشور خارج شده است، تا بماند بقیه موارد که هنوز نمایندگان حتی به آنها وارد نشده‌اند.

عدم شفافیت مالی، وجود شائبه‌های مختلف در بخش‌های اقتصادی بنیاد و کشف اختلاس 15 میلیارد تومانی از دیگر موارد بود...

اگر امروز مونتسکیو زنده بود و وضعیت فساد تنیده با حاکمیت ولایت‌فقیه را می‌دید، چه می‌گفت؟!...

البته پاسخ واقعی این فساد عمیق و نهادینه در ایستادگی مردم و مقاومت مردم ایران است که با فدای قیمت سنگین، کمر به ریشه‌کنی این شجره خبیثه بسته‌اند و تا نیل به هدف از پای نخواهند نشست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر