کل نماهای صفحه

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

«حزب الله» در رابطه با هلاکت مصطفی بدرالدین دروغ میگوید نصرالله حقیقت را در مورد ترور «شبح» نگفت

 «حزب الله» در رابطه با هلاکت مصطفی بدرالدین دروغ میگوید نصرالله حقیقت را در مورد ترور «شبح» نگفت


گفتند با بمبی کشته شد که غیر از دستگاههای دولتی در اختیار کسی نیست
به قلم: لوسط
تاریخ: دوشنبه, 16 May, 2016
منابع وابسته به سازمان اطلاعاتی اسرائیل گفتند «حزب الله» در مورد ترور مصطفی بدر الدین فرمانده نظامی حزب که شب جمعه گذشته در دمشق ترور شد، حقیقت را نگفته است و برای فرار از انتشار شایعات راه آسانی را انتخاب کرد و ادعا کرد که وی توسط خمپاره ای که از سوی تکفیری ها شلیک شده بود کشته شد.
این منابع در اطلاعات لو رفته ای که روزنامه های اسرائیلی روز گذشته منتشر کردند تأکید کردند عملیات ترور بدر الدین که به علت توانایی وی در مخفی شدن به «شبح» مشهور بود، به واسطه یک بمب هوشمند صورت گرفت که هیچ کس به جز یک کشور قدرتمند در منطقه آن را در اختیار ندارد و نمی تواند آن را فعال کند.
آلکس فیشمن، کارشناس نظامی اسرائیلی که به نزدیکی با منابع اطلاعاتی مشهور است روز گذشته گفت: «پس از سه روز سر در گمی، فرماندهی «حزب الله» تصمیم گرفت به گزینه آسان و دروغ پناه ببرد، و بعد از مشورت با فرماندهان سپاه پاسداران ایران تصمیم گرفته شد پرونده ترور بدر الدین با زاری ضعیفی بسته شود».
فیشمن افزود: «در روزهای معمولی رهبران حزب مسئولیت را به طور مستقیم به اسرائیل تحمیل می کردند، اما این بار در بیانیه های رسمی خود از ذکر نام اسرائیل بر حذر بودند، و این دلیلی بر این است که آن ها لا اقل در حال حاضر منفعت و یا قدرت ایجاد تنش در مرزهای شمالی را ندارند». وی ادامه داد:
«ترور بدر الدین به شکل حرفه ای صورت گرفت، و ادعای کشته شدن او به طور اتفاقی در اثر آتش شورشیان در سوریه صحت ندارد، همچنین نتیجه گیری کمیسیون تحقیقاتی که حزب برای بررسی شرایط مرگ او تعیین کرد، ادعایی بیش نیست».
برخی منابع آگاه در بیروت نیز گفتند بدر الدین هنگام ترور شدن در یکی از تأسیسات مخفی «حزب الله» در منطقه فرودگاه دمشق بود و یک انفجار در اتاق او رخ داد که منجر به مرگ او شد، اما به جز او به کسی آسیب وارد نکرد. تأسیساتی که بدر الدین در آن ترور  شد، متعلق به «ارتش الظلال» وابسته به «حزب الله» و سوریه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر