کل نماهای صفحه

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

یک موشک شلیک‌شده از سوی اعضای ارتش آزاد (زیرشاخه جبهه شامیه) لحظاتی قبل از اصابت به جمعی از نیروهای وابسته به ایران، جنوب حلب، دیروز، العیس ۹ مه ۲۰۱۶.

یک موشک شلیک‌شده از سوی اعضای ارتش آزاد (زیرشاخه جبهه شامیه) لحظاتی قبل از اصابت به جمعی از نیروهای وابسته به ایران، جنوب حلب، دیروز، العیس ۹ مه ۲۰۱۶.
فیلم:(هشدار: حاوی تصاویر 
دلخراش https://goo.gl/0dm3K3)
در مناطق حومه حلب گروه‌‌های مختلف زیرشاخه ارتش آزاد حضور دارند که تجهیز شده توسط آمریکا محسوب می‌شوند و اعضای آنان را سوری‌های بومی تشکیل می‌دهند. این گروه‌ها، در کنار جیش‌الاسلام و احرارالشام، وظیفه‌ی دفاع از مناطق جنوبی حلب را در پی حمله‌ی ایران از اکتبر ۲۰۱۵ به این سو بر عهده داشته‌اند(در چارچوب اتاق عملیات فتح حلب که بدون حضور النصره است)، گرچه به دلیل آنکه از نفرات بومی و با تجربه کم تشکیل شده‌اند غالبا در تهاجم نمی‌توانند نقش موثری ایفا کنند و اغلب در نگه داشتن خطوط دفاعی و یا مقابله با ضدحملات حاضر می‌شوند.
با ضربه‌ی جهادی‌ها به نیروهای وابسته به ایران در شهرک خان‌طومان، ایران در واکنش خطوط تماس حول این منطقه را بار دیگر فعال کرده است و گروه‌های مختلف محلی سوری ارتش آزاد (نظیر فرقه ۱۳، جیش‌النصر،جبهه شامیه، فوج‌الاول) بار دیگر با آنان درگیر شده‌اند.
تا کنون با وجود بمباران‌های هوائی، توپخانه و تصاویر منتشره از انتقال نفرات به جبهه خان‌طومان، در مجموع واکنش ایران احتیاط آمیز بوده است و این بیم از تکرار واقعه‌ی تل‌العیس را می‌رساند؛ جائی که نیروهای عراقی و حزب‌الله وابسته به ایران آن محل از دست دادند و زمانی که خواستند به فاصله ۲۴ ساعت آن را پس بگیرند تلفات بیشتری متحمل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر