کل نماهای صفحه

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

ریاض حجاب: بیانیه مشترک روسی آمریکائی به مثابه چراغ سبز به اسد برای تجاوزاتش




سايت دويچه وله عربی12 مي 2016


سوريه- رياض حجاب خواستار ”عمل و نه حرف“ شد
رياض حجاب هماهنگ كننده كل هئيت عالي مذاكرات سوريه از كشورهاي حامي اپوزيسيون خواست كه ”عمل كنند و نه حرف بزنند“ وي خواستار سلاحهاي ضد هوائي براي مقابله با بمبارانهاي هوائي شد و اتخاذ تدابيري عليه رژيم رئيس جمهور سوريه بشار اسد شد, كه به قول او ”براي تجاوزاتش چراغ سبز گرفته است“.
حجاب در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: “ ما خواهان اقدامات عملي فعال در روي زمين هستيم و نيازي به بيانيه و صحبت هاي زيبا در رسانه هاي مطبوعاتي نداريم, چرا كه اينها نتيجه اي نميدهد“.
حجاب كه با حضور در جلسه اي با نمايندگان حدود ده كشور عربي و غربي حامي اپوزيسيون سوريه در روز دوشنبه در پاريس شركت كرده بود تأسف خود نسبت به عدم اتخاذ تدابير ملموس عليه رژيم را ابراز داشت, رژيمي كه متهم به ارتكاب بيش از 2300 مورد نقض آتش بس, از زمان اجراي آن در 27فوريه ميباشد.
در عين حال روز دوشنبه واشنگتن به حمايت از اپوزيسيون و مسكو به حمايت از دمشق جهت تلاش براي تثبيت آتش بس و گسترش آن در همه مناطق شد و حجاب در اين رابطه با خشم گفت: ”اين مطلقاً كافي نيست. بيانيه مشترك روسي آمريكائي به توقف بمباران غير نظاميان و مناطق شهري در صورت امكان صحبت ميكند و مثل اين است كه به رژيم براي ادامه تجاوزاتش چراغ سبز بدهند, مثل اين است كه به آنها بگويند شما روزانه 100نفر از مردم سوريه را ميكشتيد, بارك الله, امروز بايستي بيش از 10نفر نكشيد
حجاب توضيح داد: ”پنج سال گذشت و مردم سوريه دارند كشته ميشوند. ما ديگر از دوستانمان حرف زدن را نميخواهيم بلكه ميخواهيم عمل كنند. اميدواريم ايالات متحده, فرانسه, انگليس, آلمان وغيره در روي زمين تحركاتي داشته باشند“ , وي خواستار سلاح بيشتر شد و اين چيزي  است كه اپوزسيون از شروع درگيري در سال 2011 خواستار آن بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر