وزرات امور خارجه پاکستان یکشنبه ۲۲ مه اعلام کرد که مسئولان، در خودروی حامل ملا اختر منصور رهبر گروه طالبان افغانستان، که در حمله هواپیمای بدون سرنشین کشته شد، گذرنامه‌ای پاکستانی حامل روادید معتبر ایران یافتند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این گذرنامه با نام «والی» محمد صادر شده بود و عکس شخص حامل آن، بسیار شبیه رهبر طالبان است.
با وجود این که سازمان اطلاعات افغانستان از کشته شدن ملا اختر منصور ابراز اطمینان کرده، اما نواز شریف نخست وزیر پاکستان در لندن به خبرنگاران گفت که هنوز مطمئن نیست والی محمد همان ملا منصور باشد.
نواز شریف حمله هواپیمای آمریکایی به خودروی حامل رهبر طالبان افغانستان را «نقض حاکمیت پاکستان» توصیف کرد، زیرا این حمله در خاک پاکستان صورت گرفته باشد.
این حمله هوایی که به گفته مقام‌های آمریکایی به دستور باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته، در منطقه‌ای در نزدیکی مرز افغانستان روی داده است. پاکستان می‌گوید که این حمله، خودرو را منهدم کرده و دو سرنشین آن را کشته است.
وزارت امور خارجه پاکستان می‌گوید که یکی از دو جنازه سوخته، از آن راننده بود در حالی که هنوز هویت جنازه سوخته دیگر را مشخص نکرده است. این در حالی است که باراک اوباما، کشته شدن رهبر طالبان افغانستان را تایید کرده است.
وزارت امور خارجه پاکستان می‌گوید که معتقد است حامل گذرنامه، روز ۲۱ ماه، یعنی همان روز حمله هوایی، مه از ایران وارد پاکستان شده بود.
محمد قاسم برادر راننده تاکسی که در حمله هوایی کشته شده می‌گوید که برادرش، مسافری را از تافتان، شهرک واقع در مرز با ایران، سوار خودروی خود کرده بود.
اگر سفر ملا منصور به ایران قطعی شود، این مساله پرسش‌هایی جدید درباره استفاده طالبان افغانستان از خاک کشورهای همسایه مطرح می‌کند. افغانستان همواره پاکستان را به پناه دادن به نیروهای طالبان و گروه‌های تندروی دیگر متهم می‌کند.