کل نماهای صفحه

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

اعتراف جدید پوتین: عملیات نظامی ما در سوریه با شکاف روبه رو است

پوتین: عملیات نظامی ما در سوریه با شکاف روبه رو است

نشست وزرای خلیجی – روسی برای بررسی بحران سوریه اواخر ماه جاری

شرق الاوسط
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته در نشست با فرماندهان ارتش و شرکات های تولید اسلحه اذعان داشت که عملیات نظامی روسیه در سوریه از برخی مشکلات و شکاف ها در ارتش روسیه پرده برداشت که نیازمند تحقیق در این زمینه است.
پوتین در این نشست توضیح داد: «از زمان آغاز عملیات، نیروی هوایی روسیه بیش از ۱۰ هزار پرواز بر فراز سوریه داشت و حملات زیادی انجام داد و بیش از ۳۰ هزار هدف را بمباران کرد».
در همین راستا، عبد اللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج روز گذشته برای بررسی آمادگی برگزاری نشستی میان وزیران خلیجی و روسی جهت بررسی روابط و تحولات سیاسی در منطقه به ویژه قضیه سوریه،  در ریاض با اولیگ اوزیروف سفیر روسیه در عربستان سعودی دیدار کرد. سفیر اوزیروف گفت چهارمین نشست میان وزرای روسیه و کشورهای خلیج برای اولین بار در ۲۶ ماه می در مسکو برگزار خواهد شد. اوزیروف برای «الشرق الأوسط» ابراز امیدواری کرد که نشست مسکو دیدگاه های طرفین در خصوص پرونده سوریه را به هم نزدیک کند تا نقاط مشترک درمورد راه حل سیاسی بحران را نشان دهد. وی به وجود  زمینه های مشترک برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه های ۲۲۵۴ و ۲۲۶۸ شورای امنیت اشاره کرد.
اما در زمینه میدانی، یکی از فرماندهان «سپاه پاسداران» ایران از کشته شدن بیش از ۱۲۰۰ ایرانی طی چهار سال اخیر در سوریه پرده برداشت.
در حالی که ایران از خسارت سنگینی در نبرد خان طومان در جنوب حلب رنج می برد، یکی از منابع اپوزیسیون سوریه برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که اصرار ایران برای یورش مجدد به خان طومان، این شهر مهم نظامی، به کنترل کردن مجدد آن مرتبط نمی شود بلکه بیشتر تلاشی از سوی «سپاه پاسداران» برای بیرون کشیدن اجساد مبارزان خود است که در نبردهای هفته گذشته کشته شدند و اجساد آن ها همچنان در خیابان ها می باشد. این منبع افزود: «برخی از اجساد نزد انقلابیون است اما دسترسی انقلابیون به اجساد دیگر به علت بمباران شدید و حملات هوایی در آن مناطق دشوار است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر