کل نماهای صفحه

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

افشاي ستاد فرماندهي سپاه پاسداران در سوريه ومقرهای مختلف سپاه پاسداران

افشاي ستاد فرماندهي سپاه پاسداران در سوريه ومقرهای مختلف سپاه پاسداران 
لینک به منبع
جنگ حلب، آمرين و عاملين كشتار
 بنا بر اطلاعات کاملاً موثق كه توسط شبكه سازمان مجاهدين خلق ايران در داخل رژيم ايران ازجمله در داخل سپاه پاسداران جمع‌آوری‌شده و توسط منابع ارتش آزاد سوريه مورد تأیید قرارگرفته است، طرح حمله به حلب طي 9 ماه گذشته به دستور خامنه‌ای صورت گرفته است و اساساً توسط نيروهاي سپاه پاسداران سازماندهي و اجراشده است.
حملات زميني تماماً توسط نيروهاي سپاه پاسداران، عوامل عراقي و افغانی رژيم ايران و حزب‌الله لبنان صورت گرفته است و هيچ نيرويي از ارتش سوريه در اين منطقه حضور نداشته است. بمباران‌های بی‌رحمانه دو هفته گذشته شهر حلب توسط نيروهاي هوايي ارتش سوريه و نيروي هوايي روسيه كه منجر به كشته شدن صدها نفر غیرنظامی شده است اساساً براي اين است كه امكان پيشروي نيروهاي سپاه پاسداران و مزدورانش را فراهم كنند.
 سپاه پاسداران طرح بزرگي در اطراف حلب در اكتبر 2015 داشت كه اسم آن «عمليات محرم» بود. اين طرح به دنبال كشته شدن سرتيپ پاسدار حسين همداني، فرمانده كل نيروهاي رژيم ايران در سوريه در روز 7 اكتبر 2015 در اطراف حلب و کشته شدن تعداد زيادي از ژنرال پاسدارها و فرماندهان سپاه با ضربه شديدي روبرو شد.
اما خامنه‌ای در دسامبر 2015 به نيروهاي سپاه دستور داد كه اجازه عقب‌نشینی از منطقه حلب را ندارند و به آنها تصريح كرد كه اگر از آن منطقه عقب‌نشینی كنند به سرنوشت جنگ ايران و عراق دچار شده و در سوريه شكست نهايي را خواهند خورد. به همين دليل سپاه پاسداران در ژانويه 2016 نيروهاي خود در سوريه را به دو برابر افزايش داد، نيروهاي سپاه دست به حملات گسترده‌ای در اين منطقه زدند، اما اين نيروها نيز نهایتاً نتوانستند منطقه جنوب حلب را به تصرف درآورند. مجدداً در مارس 2016 هنگامی‌که رژيم ايران قادر به پيشبرد خط خود در اطراف حلب نشد و سپاه با بن‌بست روبرو شد، خامنه‌ای دستور وارد شدن نيروهاي ارتش اضافه شدن نيروهاي تكاور و ويژه ارتش را داد و رژيم ايران نيروهاي خود در منطقه حلب را افزايش داد. آنها طرح يك حمله بزرگ براي تصرف حلب را در دستور خود قراردادند. طي حملات سپاه و ارتش در اين منطقه در طي ماه آوريل ده‌ها تن از نيروهاي رژيم ايران شامل فرماندهان و اعضاي سپاه و ارتش رژيم و عوامل خارجي ازجمله مزدوران از عراق، لبنان، افغانستان كشته شدند. اكثر کشته‌های رژيم در اين منطقه كه نزديك به 300 كيلومتر با دمشق و هيچ نقطه تماسي با مناطق تحت كنترل داعش دارد بوده است.
تقسيم سوريه به بخش‌های مختلف براي فرماندهي توسط سپاه پاسداران، محوربندي و مراكز جبهه‌ها
 ارتش سوريه به‌قدری ضعيف شده است كه اصلاً توان كنترل حتي بخش‌های تحت كنترل اسد را راسا ندارد. به همین دليل كنترل نظامي كشور در دست سپاه پاسداران قرار دارد. سپاه كشور سوريه را به پنج جبهه تقسيم كرده است. ارتش سوريه اساساً در اين جنگ نقش پشتيبان و فرعي در جنگ را ايفا می‌کند و حملات توسط نيروهاي سپاه و مزدورانش انجام می‌شود. ما براي اولين بار جبهه باندی‌های نظامي، مراكز فرماندهي و تجمع اصلي سپاه پاسداران در مناطق مختلف را تحقیق نموده‌ایم:
مقرهای فرماندهي و مركزي
1.   مقر شیشه‌ای: مركز فرماندهي كل سپاه پاسداران در سوريه در محلي موسوم به مقر شیشه‌ای كه در كنار فرودگاه دمشق قرار دارد. سپاه پاسداران بدين دليل فرماندهي خودش را در كنار فرودگاه قرار داده است كه آخرين نقطه‌ای خواهد بود كه سقوط خواهد كرد. نيروهاي سپاه كه با هواپيما به سوريه آورده می‌شوند از اين پادگان به محله‌ای ديگر توزيع می‌شوند. يكي از فرماندهان مستقر در اين مقر سرتيپ پاسدار سيد رضي موسوي، فرمانده لجستيك نيروي قدس در سوريه مستقر است. نيروهاي مستقر در اين مقربین 500 تا 1000 نفر هست.


2.   پادگان شيباني(پادگان امام حسين): اين پادگان كه در منطقه شيباني در شمال غربي شهر دمشق در حدفاصل شهر دمشق و شهر زبداني واقع‌شده، محل استقرار قبلي گارد رياست جمهوري بشار اسد بوده است. سپاه اسم اين پادگان را امام حسين گذاشته است. ظرفيت اين پادگان حدود 6 هزار نفر نيرو است. اما نيروهاي سپاه شامل تيپ تكاوري لشگر 19 فجر شيراز و نيروهاي افغاني ملقب به فاطميون و حزب‌الله لبنان معمولاً حدود 3 هزار نفر بوده‌اند. اين پادگان نقش نيروي احتياط براي حفاظت از كاخ بشار اسد را به عهده داشته و در مقابل احتمال حمله مخالفين از منطقه زبداني نيروي خط دفاعي محسوب می‌شود.


جبهه جنوبي
اين جبهه شامل حومه دمشق، درعا، قنيطره و سويدا می‌شود.
3.   مقر 18000(پادگان زينب): اين محل كه قبلاً دانشگاه بوده در فاصله 60 كيلومتري دمشق به سمت درعا واقع‌شده است. در اين محل نيروهاي زرهي سپاه و دفاع وطني (سوري) مستقر هستند. همچنين بخش‌هایی از پشتيباني سپاه و فاطميون در آن مستقر می‌باشند.

4.   مقر يرموك: اين مقر نيز قبلاً دانشگاه بوده بافاصله كوتاهي از مقر 18000 واقع‌شده و نيروهاي سپاه و حزب‌الله لبنان در آن مستقر هستند.
5.   مقر ازرعسپاه در كنار شهر ازرع (نزديك شهر شيخ مسكين) در جنوب سوريه داراي يك پايگاه موشكي سام 1 هست نيروهاي سپاه اينگونه توجيه شده‌اند كه اين پايگاه عليه حملات هوايي اسرائيل است. در اين پايگاه يگان موشكي لشگر المهدي شيراز و نيروهاي هوا-فضاي سپاه مستقر هستند. اين پايگاه در حقيقت شامل دو سايت موشكي نزديك هم است. یگان‌های ديگر سپاه هم براي مأموریت‌های خود در جنوب سوريه و عمليات نزديك مرز اردن، از اين محل براي استقرار نيروهايشان استفاده می‌کرده‌اند.

جبهه شرقي
در اين جبهه استان‌های حسكه و ديرالزور و الرقه واقع‌شده است. قامشلي هم جزو اين جبهه است. مراكز سپاه در اين جبهه به ترتيب زير هستند:
6.   مقر سوم سپاه :
1.1.                   اين مقر كه در دست سپاه است، در فرودگاه بعد از روستاي الضمير در فاصله 50 كيلومتري جاده دمشق بغداد قرار دارد.
1.2.                  منطقه حمص، فرودگاه نظامي شعيرات:
1.3.                   در اين منطقه 3 گردان سپاه در منطقه حمص حضور دارند. پروازهاي نظامي از اين فرودگاه صورت می‌گیرد.
1.4.                  در اين جبهه لشگرهاي 11 و 18 در منطقه جنوب حمص قرار دارند و به شمال و شرق سوريه نيرو اعزام می‌کنند.
7.   فرودگاه T4 : اين فرودگاه كه يك فرودگاه نظامي متعلق به ارتش سوريه است، در فاصله 50 كيلومتري شهر تدمر واقع‌شده است. سپاه براي حمله به سمت تدمر از اين فرودگاه براي تمركز نيرو استفاده می‌کرده است. بيش از هزار نيروي سپاه در اكتبر گذشته در اين پادگان مستقر بوده‌اند. مطابق يك گزارش رسيده، حدود هزار نفر نيروهاي تكاور روسي در اين فرودگاه در ماه اكتبر 2015 گذشته دیده‌شده‌اند.
جبهه شمالي
از شهر حما به بالا تا مرز تركيه جزو اين جبهه هست. حلب و ادلب جزو اين جبهه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر