کل نماهای صفحه

۲۸ فروردین ۱۳۹۵

پاسدار قاسم سليماني مجددا با پوتین ملاقات میکند

خبرگزاری رویترز در روز جمعه، ۲۷ فروردین‌ 95 ، سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ، به مسکو برای دیدار با مقامات بلندپایه روسیه خبر داد. رویتر در گزارشش از قول سخنگوی کرملین، مرکز حکومت روسیه، گفت که هیچ دیداری با آقای سلیمانی در برنامه رئیس جمهور روسیه نیست. ولی پیشتر شبکه خبری آمریکایی فاکس‌نیوز در گزارشی گفته بود که فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به پایتخت این کشور سفر کرده است.
فاکس‌نیوز در گزارش خود می‌گوید که قاسم سلیمانی  فرمانده سپاه قدس ایران که مسئولت نظارت بر حضور نظامی ایران در خارج از کشور را بر عهده دارد ۴۸ ساعته و با یک هواپیمای خصوصی متعلق به هواپیمایی ماهان ایران به مسکو سفر کرده است.
چند منبع به این شبکه خبری گفته‌اند که قاسم سلیمانی اخیرا فقط برای فاش نشدن سفر خود به پایتخت روسیه چندین بار این سفر را به تعویق انداخته است.
در مردادماه سال ۹۴ خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنيتی و اطلاعاتی آمريکا در گزارشی گفته بود که قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران، که تحت تحريم‌های سازمان ملل متحد قرار دارد به روسيه سفر کرده است. آنموقع هم روسیه سفر و ملاقات سلیمانی با پوتین را تکذیب کرد
قاسم سلیمانی از سال ۲۰۰۷ در فهرست تحریم‌های سازمان ملل متحد قرار دارد که همین امر کشورهای دیگر جهان را موظف می‌کند که به او اجازه سفر ندهند. (لذا روسیه ناچار است که تکذیب کند!)
آمريکا در سال ۲۰۰۷ قاسم سليمانی را به دليل نقش وی در حمايت از تروريسم در فهرست تحريمی خود قرار داد و اتحاديه اروپا نيز در سال ۲۰۱۱ فرمانده نيروی قدس را مورد تحريم قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر