کل نماهای صفحه

۲۵ فروردین ۱۳۹۵

مصر و عربستان در کنار هم علیه تروریسم



امروز یکشنبه 22فروردین 94 پادشاه  عربستان سعودی  در کادر برنامه سفری که به مصر داشته به پارلمان این کشور رفت و در جلسه ویژه‌یی که پارلمان مصر برگزار کرد سخنرانی کرد.

پیش از سخنرانی پادشاه عربستان سعودی در پارلمان مصر دکتر علی عبدالعال رئیس پارلمان مصر در بخشی از سخنرانی‌اش در مقابل پارلمانترها و مقامات مصری و نیز هیأت همراه پادشاه عربستان سعودی که به هشتاد نفر بالغ می‌شدند گفت: امروز منطقه عربی شاهد تحولات بزرگی است. وی تصریح کرد در چنین شرایطی عربستان سعودی با به‌کارگیری امکانات اقتصادی و دیپلوماتیک خود باعث شده است که مانع انزوای مصر و محاصره اقتصادی این کشور شود.

او تأکید کرد از شروع به‌دست گرفتن قدرت توسط ملک سلمان روابط میان دو کشور تقویت شده و در مواجهه با دشمنان مصر در کنار آن ایستاده و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

مصر نیز در کنار عربستان حاضر بوده و در جنگ علیه تروریسم سیاهی که نه دین و نه وطن دارد حاضر است. او تأکید کرد مصر ایمان دارد عربستان سعودی قدرت اعراب است و اعراب نیز قدرت مصر هستند. این دو کشور برادرند. هر دو کشور هم خون هستند، تاریخشان یکی است، زبان و عقیده مشترک دارند و آینده آنها نیز یکی است و در تمامی موضوعات عربی و منطقه‌یی دیدگاههای دو کشور با هم مشترک است.

او در قسمت دیگری از سخنانش گفت: جهان عرب هرگز فراموش نخواهد کرد که رهبری عربستان سعودی عملیات توفان قاطع را برای از میان برداشتن بحران یمن شروع کرد، هم‌چنین از رزمندگان استقبال کرد. علاوه بر آن تاسیس ائتلاف اسلامی برای مبارزه با تروریسم باعث شد که ریاض به کانون ارتباطات دیپلوماتیک کشورهای عرب و جهان تبدیل شود.

بعد از سخنرانی رئیس پارلمان مصر ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی سخنرانی کرد و بر تقویت روابط تاریخی مصر و عربستان تأکید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر