کل نماهای صفحه

۲۸ فروردین ۱۳۹۵

ولایت فقیه وآدم ربائی قتل وترور - محکومیت دو جاسوس جمهوری اسلامی ایران به ۷ سال زندان در ترکیه



ولایت فقیه وآدم ربائی قتل وترور - محکومیت دو جاسوس جمهوری اسلامی ایران به ۷ سال زندان در ترکیه

بیشتر بخوانید با جزئیات ماجرا
 جزییات جدیدی از تلاش رژیم ایران برای ربودن یک خلبان فراری ایرانی در ترکیه
 
 گوناز تی وی: دو جاسوس جمهوری اسلامی ایران که سال گذشته میلادی به جرم تلاش برای ربودن یک نظامی ایرانی در ترکیه دستگیر شده بودند، به ۶ سال و ۸ ماه زندان محکوم شدند.
به گزارش گوناز تی وی، دو جاسوس رژیم ایران که سعی در ربودن یک نظامی ایرانی مخالف جمهوری اسلامی بودند، در جولای سال گذشته توسط نیروهای اطلاعاتی ترکیه در شهرستان وان دستگیر شده بودند.
دادگاه جرایم سنگین در شهر وان ترکیه که در همان زمان حکم بازداشت آنها را صادر کرده بود، روز گذشته همین دادگان این دو جاسوس ایرانی را به ۶ سال و ۸ ماه زندان محکوم کرد.
این دو فرد به اسامی عبدالسلام تاتاری و محمد محمدیان، از سوی رژیم ایران مأموریت داشتند تا یک نظامی ایرانی که گفته می شود خلبان بوده است را ربوده و به ایران انتقال دهند. اما نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تورکیه قبل از اجرای نقشه، این دو جاسوس جمهوری اسلامی را دستگیر کردند.
در حالی که محمد محمدیان اتهام وارده را رد کرده اما عبدالسلام تاتاری در دادگاه اعتراف کرده است که در قبال دریافت مبلغ کلان از سوی رژیم ایران مامور یافتن و ربودن خلبان پناهنده شده بود.
این نظامی ایرانی که نامش فاش نشده است، ۵ ماه قبل از دستگیری دو جاسوس ایران، به صورت قاچاقی وارد ترکیه شده و خود را به کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل متحد معرفی کرده و درخواست پناهندگی داده است.
گوناز تی وی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر